۲۵ مرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۱۰
کد خبرنگار: 987
کد خبر: 84856209
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ترویج روحیه ایثار و شهادت بین مردم نیازمند برنامه‌ریزی و همت جمعی است
عکس تزیینی است

اصفهان - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: ترویج روحیه ایثار و شهادت در بین مردم بویژه نسل جوان، دانش آموزان و دانشجویان نیازمند برنامه‌ریزی و همت جمعی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا جان‌نثاری روز سه شنبه در شورای استانی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت افزود: در این ارتباط لازم است دستگاه‌های مختلف و متولی برنامه‌ریزی ویژه داشته باشند و در جلسات شورای استانی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، سیاست گذاری و ارائه خطی مشی صورت پذیرد.

وی درباره نامگذاری معابر، اماکن و کوچه‌ها به نام شهدا اضافه کرد: این اقدام سبب شناخت بهتر مردم از شهدا می‌شود و بخصوص نسل جوان با کسانی که در دفاع مقدس ایثارگری کردند بهتر آشنا خواهند شد.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان تصریح کرد: نامگذاری اثر موقت ندارد و سال‌های سال اثر مثبت آن باقی خواهند ماند و نسل‌های بعدی جانفشانی های گذشتگان و رزمندگان را نیز در خواهند یافت.

همچنین در این نشست فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان از برگزاری کنگره بزرگداشت شهدای استان اصفهان در سال ۱۴۰۲ یا هدف ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت خبر داد.

سردار مجتبی فدا افزود: این رویداد بصورت استانی و بطور همزمان در شهرستان‌های مختلف متشکل از انواع برنامه های فرهنگی، دینی و مذهبی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: برای این کنگره بخش ها و واحدهای گوناگون از جمله دبیرخانه تعریف شده است و تمام مسوولان استانی از جمله امام جمعه، استاندار و دیگر چهره‌ها در سیاست گذاری، مدیریت و اجرای آن سهیم خواهند بود.

 فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) اصفهان خاطرنشان کرد: این استان حدود ۲۴ هزار شهید دارد لذا باید عدد ۲۴ ملاک بسیاری از فعالیت‌های ما باشد، برای مثال ساخت ۲ هزار و ۴۰۰ مسکن برای محرومان، ۲۴۰ هزار ختم قرآن یا صلوات، توزیع ۲۴ هزار بسته معیشتی،  تامین ۲۴۰ هزار بسته لوازم التحریر برای دانش آموزان نیازمند، می‌تواند از اقدامات مثبت باشد.

 رییس جدید شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان نیز در این جلسه گفت: ائمه جمعه نقش اساسی در ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت دارند و می توانند نقش اساسی در شناساندن شهدا و ارزش‌های آنان به جامعه ایفا کنند.

حجت‌الاسلام علیرضا فرهنگ افزود: ما آمادگی داریم در برگزاری کنگره بزرگداشت شهدای استان و چه در رویدادها و برنامه‌های مجزا سهیم باشیم.

مردم استان اصفهان در دوران دفاع مقدس ۲۳ هزار و ۵۰۰ شهید، ۵۰ هزار نفر جانباز، سه هزار و ۵۰۰ آزاده و یک‌هزار مفقودالاثر تقدیم انقلاب اسلامی کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha