۶۴ درصد خانوارهای روستایی شاهین دژ به شبکه سراسری گاز متصل هستند

ارومیه - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی با بیان اینکه چهار روستای شاهین‌دژ طی هفته دولت به شبکه سراسری گاز متصل می‌شود، گفت: اکنون ۶۴ درصد خانوارهای روستایی این شهرستان به شبکه گاز متصل هستند.

به گزارش ایرنا، علیرضا شیخی مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی روز چهارشنبه در گفت وگوی خبری اظهار کرد: گاز چهار روستای میراجل، ظاهرکندی، رضاقشلاق و آخیجان همزمان با هفته دولت مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه روستاهای ظاهرکندی، رضاقشلاق و آخیجان با مجموع ۳۲۰ خانوار از محور سورین هستند، افزود: از این محور، گاز روستاهای سورین و اینچه نیز تا ۲ ماه آینده آماده بهره‌برداری می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی همچنین با اعلام اینکه گاز پنج روستای محور کهول در هفته دولت کلنگ‌زنی خواهد شد، اضافه کرد: این پنج روستا با مجموع ۲۹۱ خانوار شامل روستاهای کهول بالا، کهول پایین، قره تپه، احمدبیگ و زینال‌لو است.

وی همچنین به اتمام شبکه داخلی گاز هفت روستا از ۹ روستای محور صفاخانه شهرستان شاهین دز نیز اشاره کرد و گفت: گاز این هفت روستا به همراه ایستگاه‌های TBS و CGS تا پایان آذرماه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و شبکه داخلی دو روستای حسنلو و سانجود از همین محور نیز تا همان موقع به اتمام خواهد رسید.

شیخی با بیان اینکه گازرسانی به ۱۵ روستای شاهین‌دژ نیز تا پایان آذرماه پیمان‌سپاری خواهد شد، یادآور شد: حدود ۱۰۰ درصد خانوار شهری شهرستان شاهین دژ نیز به شبکه گاز سراسری متصل هستند.

به گزارش ایرنا، ضریب نفوذ گاز طبیعی در روستاهای آذربایجان‌غربی به ۷۶ درصد رسیده است؛ از ۲ هزار و ۳۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در آذربایجان‌غربی بیش از یک هزار و ۴۳۰ روستا به شبکه گاز طبیعی کشور متصل هستند.

عملیات گاز رسانی به ۶۰۰ روستای استان در دست اجراست و پیش بینی می‌شود نیمی از آنان تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

طولانی بودن فصل سرما، بازه زمانی امور عمرانی گازرسانی را کاهش داده و از سوی دیگر کوهستانی بودن استان، صعب‌العبور بودن اغلب روستاهای فاقد گاز و نیز برخی مشکلات معارضان باعث شده در برخی موارد، از سرعت اجرای پروژه‌ها کاسته شود.

آذربایجان‌غربی تا یک دهه گذشته یکی از استان های کم برخوردار در حوزه گازرسانی بود ولی هم اکنون به استانی نسبتا برخوردار تبدیل شده است.

این استان به دلیل شرایط جغرافیایی کوهستانی یکی از مناطق سخت در بحث گازرسانی محسوب می‌شود که امروز به نحو شایسته ای خدمات خود را در تمام مناطق مختلف در این استان گسترش داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha