نظارت استاندارد خراسان‌شمالی بر آسانسورهای مسکن مهر تشدید شد 

بجنورد-ایرنا- مدیرکل استاندارد خراسان شمالی گفت: آمار دقیقی از آسانسورهای مسکن مهر استان وجود ندارد و بررسی و نظارت بر آسانسورها تشدید و این شرایط ساماندهی می شود.

فهیمه مهمان نواز روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تعداد آسانسورهای مسکن مهر بجنورد مشخص نیست و ساماندهی و بررسی شرایط ایمنی این آسانسورها توسط اداره کل استاندارد در دست بررسی است.

وی تصریح کرد: یکی از دغدغه های ما در زمینه ایمنی آسانسورهای مسکن مهر این است که برخی از این تجهیزات ایمنی لازم را ندارند و نظارت کافی در  ابتدای بهره برداری از این دستگاه ها انجام نشده است.

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی افزود: برخی از واحدهای مسکن مهر در استان برای دریافت پایان کار، مراحل و روال قانونی و مراجعه به شهرداری ها را طی نکرده اند و استعلام های لازم را ندارند، از این رو تلاش می شود تا ایمنی این آسانسورها تعیین تکلیف شود.

وی افزود: دغدغه دیگر ما انجام بازرسی های دوره ای از آسانسورها است، مالکان برای دریافت پایان کار مکلف به دریافت تاییدیه استاندارد هستند و این تاییدیه تا یک سال اعتبار دارد و پس از آن باید بازرسی های دوره ای از این تجهیزات انجام شود اما بهره بردارن نسبت به انجام این کار کاهلی می شود. 

مهمان نواز اضافه کرد: در استان چهار شرکت با استفاده از توان ۶ بازرس نسبت به بازرسی و نظارت های دوره ای از آسانسور فعالیت دارند و از مالکان و نیز مسوولان دستگاه های دولتی انتظار می رود تا نسبت به انجام این بازرسی ها حساس باشند. 

یش از ۱۰ سال از افتتاح و ساکن شدن ۱۷ هزار نفر در شهرک گلستان بجنورد به عنوان بزرگ‌ترین مجموعه مسکن مهر خراسان شمالی می گذرد و در این سال‌ها هنوز این شهرک به مکانی برای زیستن همراه با تفریح و آسایش مردم تبدیل نشده است و خرابی آسانسور نیز به دغدغه ساکنان این مجتمع افزوده است.

صدور ۲۰۷ تاییدیه ایمنی 

مهمان نواز در ادامه اظهار داشت: ۱۴۳ تاییدیه ایمنی و کیفیت آسانسور از ابتدای سال جاری تاکنون توسط این اداره کل صادر و برای ۴۳ دستگاه آسانسور، تمدید گواهینامه ایمنی و کیفیت آسانسور انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه مدت اعتبار تاییدیه های آسانسور یکساله است گفت: در صورت عدم انجام سرویس و نگهداری مستمر توسط شرکت های مجاز و عدم بازرسی ادواری سالیانه توسط شرکت های تاییدصلاحیت شده سازمان ملی استاندارد، مسوولیت حوادث و سوانح احتمالی متوجه مالکان و مدیران ساختمان های دارای آسانسور و شرکت طرف قرارداد سرویس و نگهداری آسانسور مربوطه خواهد بود.

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی اظهار داشت: مالکان و مدیران ساختمان ها باید پیش از اتمام تاییدیه ایمنی و کیفیت آسانسور برای انجام بازرسی ادواری و تمدید اعتبار تاییدیه مذکور  اقدام کنند. 

خراسان شمالی حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد و ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها زندگی می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha