مقاومت آزادگان در دوران اسارت بسیاری از اهداف انقلاب اسلامی را محقق کرد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل آزادگان را سرمایه افتخارآفرین کشور دانست و گفت: مقاومت آزادگان در دوران اسارت بسیاری از اهداف انقلاب اسلامی را محقق کرد.

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تبریک سالروز بازگشت قهرمانانه آزادگان به میهن اسلامی، اظهار کرد: رشادت و مردانگی آزادگان، موجب سرافرازی و سربلندی ایران اسلامی در مقابل دشمنان قسم خورده انقلاب شد و آزادگان در سخت‌ترین شرایط با صبر، حوصله و مقاومت نشان دادند که با توکل و امید به خداوند متعال می‌توان بر سختی‌ها غلبه کرد.

وی افزود: آزادگان در طول اسارت خود به دشمن باج نداده و اجازه بهره‌برداری سیاسی از حضور اسیران را ندادند و دشمن در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام ماند.

حجت‌الاسلام جعفرزاده بیان کرد: جوانان می‌توانند از آزادگان هشت سال دفاع مقدس درس وفاداری و تعصب به میهن اسلامی را فرا بگیرند که در این میان لازم است مسئولان تدابیری را بیاندیشند تا فرهنگ و نحوه رفتار آزادگان در طول اسارت به جوانان کشورمان انتقال یابد.

وی خاطرنشان کرد: آزادگان به‌عنوان ذخیره‌ای راهبردی و تاثیرگذار در روند پیشرفت و تعالی ایران اسلامی هستند و تعامل و ارتباط با خانواده‌های شهدا، ایثارگران، بهترین راه برای درس گرفتن از تاریخ و خدمت بهتر و صادقانه‌ به مردم کشورمان است تا از تجارب و خدمات شایسته آنان در اعتلای نظام اسلامی بهره‌مند شویم.

وی بیان کرد: بیان سختی‌ها و شکنجه‌ها و روایت دوران دفاع مقدس سخت و تالم‌انگیز است اما برای نوجوانان و جوانانی که آن دوران را ندیده و درک نکرده‌اند باید بازگو شود تا این آینده‌سازان کشور رشادت و دلیری آزادگان را الگوی خود در حفظ و حراست از ارزش‌های انقلاب اسلامی قرار دهند. 

وی با بیان اینکه اردبیل افتخار حضور ۷۰۰ آزاده را در مناطق مختلف این استان دارد ،افزود: این عزیزان دین بزرگی به گردن همه ما دارند که پس از گذشت ۳۲ سال هرگز خم به ابرو نیاورده و با عشق و ایمان در دفاع از ایران و انقلاب اسلامی ثابت قدم مانده‌اند و همه مسئولان استان باید در ارج نهادن به مقام آنان و استفاده از اندیشه و ظرفیت فرهنگی آنان در تصمیمات اجرایی مدیریتی جامعه استفاده کنند.

وی فضاسازی تبلیغی شهر، تجلی و دیدار از خانواده آزادگان، نامگذاری اماکن و مزین کردن نام آن به واژه آزاده در سطح شهر و همچنین اجرای برنامه‌های مختلف برای این قشر را قدرشناسی اندکی از جانفشانی‌های آنها دانست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha