۵۰۰ هزار شغل برای افراد کم ‌برخوردار کشور ایجاد می‌شود/ افزایش سقف تسهیلات اشتغال کمیته امداد به ۳ میلیارد ریال

گنبدکاووس - ایرنا - معاون اجرایی معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: این نهاد حمایتی امسال ۵۰۰ هزار فرصت شغلی برای پنج دهک پایین جامعه به خصوص برای مددجویان کمیته امداد ایجاد می‌کند که این تعداد معادل نیمی از تعهد اشتغال سال جاری دولت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هدایت صفری روز چهارشنبه درجلسه اشتغال کمیته امداد شهرستان آزادشهر افزود: از مجموع اشتغال پیش بینی شده امسال، سهم گلستان ۱۲ هزار و ۵۰۰ شغل است که باید با همکاری و تعامل سایر دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های این استان محقق شود.

وی اضافه کرد: برای تحقق ۵۰۰ هزار اشتغال پیش بینی شده امسال از سوی مجلس شورای اسلامی ۲۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات از محل تبصره ۱۶ اختصاص یافت که پرداخت آن برای نخستین بار ۱۷ فروردین سال‌جاری از سوی بانک مرکزی به بانک‌ها ابلاغ شد.

صفری یادآور شد: کمیته امداد کشور پارسال با پرداخت ۹۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات ۳۰۱ هزار فرصت شغلی برای مددجویان این نهاد ایجاد کرد.

معاون اجرایی معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد همچنین گفت: براساس راستی آزمایی انجام شده سال گذشته از ۲۰ هزار طرح اشتغال انجام شده از محل تسهیلات پرداختی، صحّت ۹۳ درصد آن تایید شد که رقم بسیار خوبی است.

به گفته وی، میزان پرداخت اقساط تسهیلات پرداختی حوزه اشتغال توسط مددجویان کمیته امداد نیز ۹۸ درصد است که یک نقطه قوت محسوب می‌شود. 

صفری همچنین از افزایش سقف تسهیلات اشتغال کمیته امداد از ۱ به سه میلیارد ریال خبر داد و افزود: ۲۰ درصد تسهیلات اشتغال پیش بینی شده امسال معادل ۵۰ هزار میلیارد ریال، صرف طرح‌های دارای نیاز مالی بالا می‌شود.

وی بابیان اینکه بزودی افزایش سقف تسهیلات برای برخی مشاغل به استان‌ها ابلاغ می‌شود، اضافه کرد: برای هدفمند کردن طرح‌های اشتغالزایی در کمیته امداد، طرح راهبران ملی تشکیل و ۱۹ زنجیره تولید مشخص شده که ۱۱ مورد آن درحوزه کشاورزی است.

صفری، توانمندسازی خانوارهای زیرپوشش به منظور تاب آوری اقتصادی آنها و قطع فقر بین نسلی را از اهداف و راهبردهای جدید کمیته امداد ذکر کرد و بیان داشت: تحقق این راهبردها با ایجاد اشتغال که ویترین این نهاد انقلابی است تنها در سایه تلاش و همراهی سایر دستگاه‌ها میسر خواهد شد.

وی تاکید کرد: همه باید برای توانمندسازی مددجویان کمیته امداد و سایر افراد مشمول پنج دهک پایین جامعه کمک کنیم تا فقر در جامعه کاهش یابد.

۵۰۰ هزار شغل برای افراد کم ‌برخوردار کشور ایجاد می‌شود/ افزایش سقف تسهیلات اشتغال کمیته امداد به ۳ میلیارد ریال

معاون اجرایی معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد همچنین از مدیرکل کمیته امداد گلستان و شهرستان آزادشهر برای تحقق ۱۳۲ درصدی اشتغال سال گذشته قدردانی و برلزوم تلاش برای تحقق تعهده اشتغال امسال نیز تاکید کرد.

فرماندار آزادشهر هم در این نشست با قدردانی از تلاش‌های کمیته امداد در ایجاد اشتغال برای مددجویان، گفت: مشکل اصلی خانواده‌ها بیکاری جوانان است که کمیته امداد به عنوان یک نهاد حمایتی می‌تواند نقش موثری در ایجاد اشتغال بویژه برای خانواده‌های مشمول پنج دهک پایین جامعه ایفا کند.

سیدجواد کریمی از بانک‌های آزادشهر بخاطر پرداخت تسهیلات اشتغالزایی قدردانی کرد و استمرار این رویه و تسهیل گری در اخذ تضامین همکاری با متقاضیان را خواستار شد.

وی اضافه کرد: حمایت از واحدهای تولیدی و فعال کردن بنگاه‌های نیمه تعطیل و راکد از اولویت‌های دولت سیزدهم به منظور ایجاد اشتغال و حفظ آن است و همه باید برای تحقق این هدف با استفاده از ظرفیت‌های موجود تلاش کنند.

شهرستان آزادشهر با حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha