روستاییان صفر مرزی سردشت خدمات رایگان پزشکی گرفتند

مهاباد - ایرنا - مسوول بسیج جامعه پزشکی سردشت گفت: در قالب طرح شهید رهنمون یک تیم پزشکی به روستای محروم و کم برخوردار صفر مرزی این شهرستان اعزام و به اهالی این روستاها خدمات رایگان پزشکی ارایه کرد.

رحمان قادری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تیم پزشکی با هدف مردم یاری و محرومیت زدایی به روستای مرزی «نیوکوردار» این شهرستان اعزام شد.

وی افزود: این تیم پزشکی شامل ۹ نفر از جمله یک پزشک عمومی، ۲ نفر ماما، ۲ نفر دارویار، ۲ نفر پرستار، یک مددکار و یک روانشناس بود که در یک ماموریت یک روزه به ۸۲ نفر از اهالی این روستای محروم خدمات درمانی و بهداشتی مختلف ارائه کردند.

مسوول بسیج جامعه پزشکی سردشت اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۹ تیم پزشکی به ۱۵ روستای محروم و کم برخوردار این شهرستان اعزام و حدود یک هزار نفر از ساکنان الین روستاها خدمات پزشکی رایگان بهره مند شده‌اند.

قادری ادامه داد: در مجموع بیش از ۹۰۰ میلیون ریال برای اقلام دارویی ارایه شده به بیماران این روستاها هزینه شده است.

به گزارش ایرنا، روستای نیوکوردار از توابع بخش ربط با جمعیت ۵۰ خانوار در ۳۰ کیلومتری شهرستان مرزی سردشت واقع شده است.

سردشت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای چهار شهر، سه بخش ربط، مرکزی و وزینه با۶ دهستان و ۲۴۶ روستا و جمعیت ۱۲۰ هزار نفر است.

در طرح شهید رهنمون گروه‌های پزشکی در قالب بسیج جامعه پزشکی به جغرافیای هدف در مناطق محروم و مرزی کشور که ممکن است یک محله، روستا یا بخش باشد خدمات بهداشتی و درمانی تعریف شده‌ ارایه می دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha