۲۷ مرداد ۱۴۰۱، ۸:۲۶
کد خبرنگار: 937
کد خبر: 84858018
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 ۱۸ روستای استان اردبیل در هفته دولت از گاز بهره‌مند می‌شوند

اردبیل - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل از افتتاح گاز ۱۸ روستای استان به میمنت هفته دولت خبر داد و گفت: با این عملیات ۳۸۰ خانوار روستایی استان از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از شرکت گاز استان اردبیل، میر سعید سید متین با اعلام این خبر اظهار کرد: در هفته دولت امسال، پنج طرح در حوزه گاز در استان به بهره برداری خواهد رسید و تاکنون افتتاح گازرسانی به ۱۸ روستا به دبیرخانه بزرگداشت هفته دولت اعلام شده است.

وی با بیان اینکه این روستاها در شهرستانهای خلخال ، مشگین شهر و بیله سوار قرار دارند، اظهار کرد: برای اجرای این پروژه ها بالغ بر ۱۳۱ میلیارد ریال هزینه و ۷۰ کیلومتر شبکه‌گذاری شده است.

سید متین یادآورشد: در برخی نقاط، با توجه به صعب‌العبور بودن مناطق، عملیات شبکه‌گذاری به سختی و با هزینه بیشتر انجام شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل هفته دولت را بهترین فرصت تبیین خدمات دولت و نظام به ملت عنوان کرد و افزود: شرکت گاز استان اردبیل از بدو تاسیس در راستای محرومیت‌زدایی از استان در این حوزه تلاش کرده و هم اکنون تمام خانوارهای شهری و بالغ بر ۹۷ درصد خانوارهای روستایی از نعمت گاز بهره‌مند هستند. 

به گزارش ایرنا عملیات گازرسانی در استان از ۱۳۶۸ آغاز و شهر اردبیل به عنوان اولین شهر استان به شبکه گاز طبیعی متصل گردید. هم اکنون بیش از ۵۳۴ هزار مشترک در استان اردبیل از نعمت گاز طبیعی برخوردار می باشند،که این تعداد مشترک بواسطه اجرای ۱۰۴۲۰ کیلومتر شبکه و نصب بیش از ۲۵۶  هزار علمک گاز رسانی شده است.

در حال حاضر بالغ بر ۱۴۵۵ روستا که ۹۷ درصد خانوار روستایی را شامل می شود و تمامی ۲۹ شهر استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند می‌باشند. همچنین عملیات گازرسانی به  ۵۲ روستای دیگر استان نیز در دست اجرا می‌باشد. علاوه بر این تاکنون بالغ بر ۱۶۵۵واحد صنعتی با استفاده از سوخت پاک گاز طبیعی در امر تولید و اشتغالزایی فعالیت می‌کنند.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال ایران و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha