۲۷ مرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۳۵
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84858211
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده ولی فقیه در کردستان:‌ شهدا الگوی مسوولیت‌پذیری برای مدیران هستند

سنندج- ایرنا- نماینده ولی فقیه در کردستان، شهدا را نماد مسوولیت‌پذیری دانست و گفت: ما نیز باید شهدا را الگوی خود قرار دهیم و گفتن نمی‌توانیم و نمی‌شود، قابل قبول نیست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی روز پنجشنبه در یادواره جانباز، آزاده و شهید محمود امان اللهی و شهدای بیجار اظهار داشت: مدیران نیز باید مانند شهدا وظیفه‌شناس باشند و سعی کنند تاثیر مثبتی روی زندگی مردم گذاشته و الگوی اخلاقی برای جامعه باشند.

وی با بیان اینکه علما و ایثارگران بیجار چشم و چراغ کردستان هستند، افزود: بیجار همواره در زمینه خدمت به نظام و انقلاب و شهادت، پیشتاز بوده و شهدا و ایثارگران بزرگی به کشور عرضه کرده است.

نماینده ولی فقیه در کردستان یکی از افتخارات بیجار را تقدیم شهدایی در جنگ جهانی دوم در ۸۱ سال پیش عنوان کرد و یادآور شد: شهید امان‌اللهی نیز از شهدای شاخص و جانباز والامقام بود که در سال ۱۳۷۹ بعد از عارضه قلبی، اعضای بدنش اهدا شد تا تیر خلاصی بر ایثارگری وی باشد.

حجت‌الاسلام پورذهبی ادامه داد: شهدا هیچگاه دنبال شهرت نبوده‌اند اما نام و یاد آنان و ایثارگری‌ها و مجاهدت‌هایشان تا ابد در تاریخ باقی خواهد ماند و الگویی برای آزادی‌خواهان و مردم ولایتمدار ایران خواهند بود.

وی با بیان اینکه کاری کنیم خدا یاد و نام ما را بالا ببرد، اضافه کرد: اگر می‌خواهیم نام و یادمان بلندآوازه باشد، باید مانند شهدا و جانبازان و ررمندگان، از خودگذشتگی و ایثار را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

شهید محمود امان اللهی، سال ۱۳۳۹ در شهرستان بیجار چشم به جهان گشود. در تاریخ ۷ فروردین سال ۱۳۵۶ وارد دانشگاه افسری ارتش شد. پس از فارغ التحصیلی، به مناطق عملیاتی آبادان و خرمشهر اعزام و در تاریخ ۱۵ مهر سال ۱۳۵۹ از ناحیه دست و پا مجروح شد. سرانجام در تاریخ ۲۳ مهرماه سال ۱۳۵۹، به اسارت ارتش عراق درآمد. پس از ۲۴۴ روز اسارت به علت شدت جراحات وارده، به عنوان مجروح جنگی صعب العلاج در تاریخ ۲۶ خرداد سال ۱۳۶۰  به کشور منتقل شد. بنابه درخواست کتبی نماینده مردم شهرهای میاندوآب و تکاب در مجلس شورای اسلامی و فرمانده سپاه تکاب از فرماندهان ارتش مبنی بر نیاز مبرم به وجود ایشان، شهید امان اللهی از تاریخ ۲۳ فروردین سال ۱۳۶۱ به سپاه پاسداران مامورشد. وی در طول این مدت، مسئول بسیج مستضعفین و قائم مقام سپاه تکاب بود.  

پس از پایان مدت ماموریت در سپاه پاسداران، در یگانهای مختلف ارتش مشغول خدمت شد و در چندین عملیات نیز شرکت داشت. سپس در سال ۶۷ به ژاندارمری مامور و در سمت مشاور نظامی و معاون هماهنگ کننده عقیدتی سیاسی ناحیه ژاندارمری کردستان انجام وظیفه کرد و در تاریخ ۱۳ آذرماه سال ۱۳۶۹ به سازمان قضایی نیروهای مسلح کردستان مامور شد. در سال ۷۴ از ارتش به نیروی انتظامی منتقل و در سمت معاون هماهنگ کننده عقیدتی سیاسی ناحیه انتظامی کردستان مشغول به خدمت شد.

این شهید بزرگوار به علت جراحات شدید در دوران دفاع مقدس، درتاریخ ۱۷ خرداد سال ۱۳۷۹ به فیض شهادت نائل آمدند. بنا به وصیت شهید و با اهدای اعضای بدن ایشان، سه نفر از بیماران نیازمند، به حیات خود ادامه دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha