کامیون حامل ۶ تن چوب قاچاق در سردشت توقیف شد

۲۷ مرداد ۱۴۰۱، ۲۱:۴۴
کد خبر: 84858598
کامیون حامل ۶ تن چوب قاچاق در سردشت توقیف شد

مهاباد - ایرنا - فرمانده انتظامی سردشت گفت: یک دستگاه کامیون حامل ۶ تن چوب قاچاق توسط ماموران ایستگاه بازرسی شهید «گرزی» این ‌شهرستان مرزی کشف و توقیف شد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس،   سرهنگ موسی بهاری اظهار کرد: ماموران ایستگاه بازرسی شهید گرزی با کنترل محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این کامیون، ۶ تن چوب  قاچاق و فاقد هر گونه مجور قانونی به ارزش ۴۵۰ میلیون ریال کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی سردشت اضافه کرد: یک نفر متهم در این خصوص دستگیر و  با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد.
 سرهنگ بهاری با اشاره به اینکه قطع درختان، به تاراج بردن منابع ملی بوده و تبعات زیست محیطی زیادی در پی دارد؛ از شهروندان خواست در صورت مشاهده فعالیت غیر قانونی قاچاقچیان چوب و محصولات وابسته مراتب را سریعا به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

وی یادآور شد: همچنین شماره تلفن ۱۹۷ پلیس آماده دریافت نظرات، پیشنهادات و تقدیر شهروندان از عملکرد پلیس است.

به گزارش ایرنا، سردشت با ۹۰ هزار هکتار جنگل و ۳۰ هزار هکتار مرتع بیشترین جنگل‌های آذربایجان‌غربی را داراست؛ جنگل‌های سردشت جزو جنگل‌های زاگرس شمالی است که در طول بیش از ۵۰ هزار سال گذشته تشکیل شده و به لحاظ محافظت از منابع آب و خاک، تولید محصولات فرعی، ذخایر ژنتیکی، مصارف درمانی، توانایی‌های اکوتوریستی و ارزش‌های زندگی دارای اهمیت زیادی است.

مهم‌ترین گونه‌های گیاهی سطح جنگل‌های این شهرستان بلوط ایرانی، بنه، بادام وحشی، گلابی وحشی و سرو کوهی و بیش از ۱۰۰ گونه دیگر است.

سردشت در جنوب آذربایجان‌غربی و در امتداد مرزهای ایران با کشور عراق قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha