استاندار همدان: استقبال بی نظیر از رییس‌جمهور نشان‌دهنده پیوند مردم این استان با انقلاب است

همدان- ایرنا- استاندار همدان گفت: استقبال بی نظیر مردم این استان از رییس جمهور دولت سیزدهم در سفر استانی آیت الله سید ابراهیم رییسی نشان از پیوند عمیق آنها با نظام و انقلاب است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا قاسمی فرزاد شامگاه پنج شنبه در دومین یادواره شهدای عملیات رمضان که با حضور رییس مجلس شورای اسلامی در حسینیه امام خمینی (ره) شهر همدان برگزار شد، افزود: با وجود همه سختی ها و مشکلاتی اقتصادی و تحریم، استقبال بی نظیر مردم این استان از رییس جمهور را شاهد بودیم که این امر حکایت از پایبندی مردم به ولایت، اعتقادات دینی، ارزشی و اسلامی دارد.

وی تاکید کرد: ملت ایران با تمام وجود به اعتقادات دینی پیوند خورده اند و حضور پرشمار مردم در یادوارهای شهدا به ویژه این مراسم نمونه ای از پیوند مردم با شهدای والامقام است.

استاندار همدان با بیان اینکه همه مردم مدیون شهدا از جمله شهید سلیمانی و همدانی هستند، ادامه داد: به فرموده رهبر معظم انقلاب، شهدای استان همدان، شاخص و نمونه هستند.

قاسمی فرزاد با تبریک فرا رسیدن ۲۶ مرداد سالروز بازگشت آزادگان یادآوری کرد: آزادگان حتی در بند دژخیمتان هرگز حُریت خود را کنار نداشته و تا آخرین لحظه بر عهد و پیمان خود محکم ایستادند. 

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدن نیز در این آیین گفت: همدان یکی از استان های نقش آفرین در دفاع مقدس بود و نقش نیروهای مسلح و مردم در ابعاد مختلف بی نظیر بود.

استاندار همدان: استقبال بی نظیر از رییس‌جمهور نشان‌دهنده پیوند مردم این استان با انقلاب است

سردار مظاهر مجیدی افزود: ۳۰۰ بار حمله هوایی رژیم بعثی به همدان موید نقش آفرینی و پشتیبانی مردم این استان از یگان های در خط مقدم است. 

وی یادآوری کرد: دشمن، نماز جمعه همدان را که همزمان با روز قدس بود بمباران کرد که ۱۰۵ نفر از نمازگزاران شهید شدند. 

سردار مجیدی خاطر نشان کرد: مردم همدان با وجود بمباران محل برگزاری نماز جمعه، اما این آیین را ترک نکرده و علاوه بر اقامه نماز جمعه، شهدا را نیز بدرقه کردند. 

وی یادآوری کرد: سخنرانی سپهبد شهید قاسم سلیمانی در نخستین یادواره شهدای عملیات رمضان در جهان طنین انداز شد.

استاندار همدان: استقبال بی نظیر از رییس‌جمهور نشان‌دهنده پیوند مردم این استان با انقلاب است

نخستین یادواره شهدای استان همدان در عملیات رمضان، مردادماه سال ۹۷ با حضور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در همدان برگزار شد.

براساس گزارش روابط عمومی سپاه همدان، در عملیات رمضان ۱۶۰ نفر از رزمندگان استان همدان به شهادت رسیدند که از این تعداد ۶۴ شهید مفقودالاثر هستند، عملیات رمضان پس از بیت‌المقدس یکی از بزرگ‌ترین عملیات‌های دوران دفاع مقدس به شمار می رود.

عملیات رمضان اولین عملیات برون مرزی ایران در دفاع مقدس بود که با مشارکت ارتش و سپاه صورت گرفت و در این عملیات سه گردان توسط سردار شهید حاج حسین همدانی از همدان به این عملیات اعزام شد، مسئول محور سردار شهید علیرضا حاجی بابایی، جانشین آن سردار شهید حبیب مظاهری و فرماندهان گردان‌ها در این عملیات شهید محمد دلاوری از تویسرکان و سردار حاج جعفر مظاهری و جعفر علی‌ئی بودند که تحت امر سردار سلیمانی در این عملیات شرکت کردند.

با ایثار و رشادت رزمندگان اسلام، ضربه مهلکی بر رژیم بعثی در عملیات رمضان وارد شد که دشمن زبون بعثی در تلافی آن نماز جمعه همدان را بمباران کردند که در این بمباران ۱۱۰ نفر از نمازگزاران همدانی شهید و ۶۰۰ نفر مجروح شدند.

استان همدان هشت هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha