۲۸ مرداد ۱۴۰۱، ۰:۲۷
کد خبرنگار: 905
کد خبر: 84858712
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اطلاعیه بهداشت خوزستان درباره کشتارگاه اهواز:سلامت محیط کار خط قرمز بهداشت است

اهواز - ایرنا - معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در اطلاعیه‌ای در خصوص انتشار کلیپی در مورد کشتارگاه اهواز، تاکید کرد: سلامت کارکنان و محیط کار آنها خط قرمز بهداشت است.

به گزارش پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی این معاونت در این اطلاعیه آمده است: کشتارگاه اهواز در منطقه غرب  رودخانه کارون قرار داشته و مرکز بهداشت غرب شهرستان اهواز به جهت دغدغه سلامت و بر اساس قانون اصلاحیه ماده ۱۳ مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی مرتبا وضعیت بهداشتی مربوط به حوزه کاری خود را تحت رصد دوره ای قرار داده است.

این اطلاعیه می افزاید: در بازدید بهداشتی یک ماه پیش از محل کشتارگاه دام اهواز نواقص بهداشتی در خصوص بهداشت فردی شاغلین، کارت سلامت فردی، نظافت، گندزدایی و شستشوی مستمر محل، بهداشت و بهسازی ساختمان و بهداشت ابزار و تجهیزات و سایر موارد مربوط به حوزه کاری بهداشت را به طور کامل به متولیان و پیمانکار تذکر داده و اخطار کتبی صادر کرده است.

در ادامه این اطلاعیه اضافه شده است: همچنین در پی گیری های بعمل آمده نماینده بهداشت در بازدید مشترک  26 مرداد 1401 از محل کشتارگاه یاد شده با مرجع قضایی و اداره کل دامپزشکی استان حضور داشته و کلیه مستندات و سوابق اقدامات انجام شده توسط مرکز بهداشت را به همراه شکواییه خود به مرجع قضایی تحویل داده است.

براساس این اطلاعیه لازم به یادآوری است اکثریت موارد مورد اشاره کلیپ در حیطه وظایف و مسئولیت های سازمان محترم دامپزشکی بوده که مورد اذعان مرجع قضایی در گزارش سیمای خوزستان است.

در ادامه این اطلاعیه تاکید می شود مراکز بهداشت با توجه به دغدغه خود در حوزه سلامت با کمترین کوتاهی  ناقضان بهداشت جامعه برخود کرده و بعنوان مدعی سلامت جامعه تخلفات بهداشتی را بدون اغماض از طریق مراجع قانونی پی گیری می کنند.

 بر اساس وظایف سازمانی، صدور و تایید کشتارگاه های دام و نظارت بر بهداشت فرآورده های خام دامی به عهده سازمان محترم دامپزشکی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha