۲۸ مرداد ۱۴۰۱، ۰:۳۸
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 84858735
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: تدوین سند بالادستی برای توسعه و رونق اقتصادی گناباد ضروری است

گناباد-ایرنا- فرماندار گناباد گفت: توسعه و رونق اقتصادی این شهرستان نیازمند تدوین سند بالادستی است و باید این سند به عنوان چراغ راهی مورد توجه مسوولان و دست اندرکاران بخش‌های مختلف اعم از اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا رضا نصیری شامگاه پنج شنبه در نشست خبری به مناسبت بزرگداشت روز خبرنگار افزود: باید بر اساس این سند بالا دستی متناسب با ظرفیت های گوناگون منطقه ای گناباد و با بهره گیری از نقطه نظرات نخبگان و صاحبنظران مربوطه یک نقشه توسعه ای برای سه سال آینده ترسیم شود و با برنامه ریزی لازم از درون آن به یک برنامه عملیاتی و راهبردی دست یابیم.

وی با اشاره به اقدامات در دست انجام فرمانداری برای تدوین سند بالادستی توسعه و عمران گناباد گفت: بعد از تدوین این سند راهبردی باید برای هر بخش اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به یک مدل توسعه واحد دست یابیم و بر اساس برنامه زمان بندی با بهره گیری از همه پتانسیل های موجود برای پیشرفت منطقه گام های موثر برداشت.

فرماندار گناباد گفت: با وجود پتانسیل های زیادی این شهرستان در بخش های فوق ولی به دلیل فقدان هم افزایی لازم از این پتانسیل ها در مسیر توسعه و پیشرفت منطقه در سال های گذشته استفاده مطلوب نشده است ولی بهره گیری از سند توسعه و یا اسناد بالادستی این موقعیت را فراهم می کند تا با هم گرایی بیشتر از ظرفیت های گناباد در مسیر توسعه و عمران حداکثر بهره را ببریم و این مساله مورد توجه مسوولان ذیربط قرار دارد.

وی با اشاره به وحود بالغ بر ۶۰۰ رشته قنات در گناباد، تامین آب شرب مناسب و احداث محورهای مواصلاتی را ار ضرورت های مهم این شهرستان برشمرد و گفت: در سیلاب ابتدای سال جاری بیش از ۱۰ میلیون متر مکعب آب در این شهرستان به هدر رفت در صورتی که با اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان داری و احداث بندهای خاکی مناسب از هدر رفت این آب ها جلوگیری می شد.

نصیری گفت: بدنبال وقوع این سیلاب و برای جلوگیری از هدر رفت آبهای ناشی از آن و بارندگی و برای بهره گیری موثر آنها برای آبیاری بخش کشاورزی بند خاکی در حدفاصل بخش کاخک تا شهر گناباد  در دست احداث است.

فرماندار گناباد پیگیری برای جذب اعتبار و اجرای نهایی طرح آبخیزداری سیاه کوه به عنوان یکی از طرح هایی که از سال های گذشته مطرح بوده است را از ضرورت های این بخش ذکر کرد و خواستار پیگیری برای جذب اعتبارات و تحقق این مهم شد.

وی خاطر نشان کرد: مهمترین ملاک برای ابقاء مدیران دستگاه های اجرایی نحوه عملکرد آنها است و اگر مسوولی با روحیه جهادی در خدمت به مردم تلاش کند بدون توجه به اینکه متعلق به چه جناح سیاسی خاص است در سمت خود ابقاء می شود 

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha