۲۸ مرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۰۷
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84858848
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دمای هوای کردستان تا ۶ درجه کاهش می یابد

۲۸ مرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۰۷
کد خبر: 84858848
دمای هوای کردستان تا ۶ درجه کاهش می یابد

سنندج- ایرنا- معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: دمای هوای استان تا اواسط هفته آینده چهار تا ۶ درجه سانتی گراد خُنک تر می شود.

علی پناهی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به دمای هوا در مناطق مختلف استان اظهار داشت: در شبانه روز گذشته سلین با حداکثر دمای ۴۶ درجه سانتی‌گراد گرمترین نقطه استان و دمای هوا در سروآباد۴۲، مریوان ۴۰.۶،کامیاران ۴۰، سنندج و بانه ۳۹.۵ درجه سانتی‌گراد بود و در این مدت کمترین دمای استان در ایستگاه قاملو ۶.۱ درجه سانتی گراد ثبت شد.

وی اضافه کرد: بررسی و تحلیل آخرین نقشه ها و خروجی مدل های پیش یابی هواشناسی نشان می دهد از امروز تا دوشنبه هفته آینده به دلیل انتقال رطوبت به سطح منطقه و کاهش پایداری جو، شاهد رشد ابرهای همرفتی در بعدازظهرها، گاهی وزش باد و امکان رگبارهای نقطه ای باران بخصوص در مناطق شمالی، شرقی و مرکزی استان خواهیم بود.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: همچنین با توجه به شرایط شکل گیری گردوخاک بر روی عراق و انتقال بخشی از آن به غرب کشور، انتظار داریم طی همین مدت در بعضی از ساعات، تا حدودی کیفیت هوا و دید افقی به ویژه در نیمه غربی استان کاهش یابد.

پناهی یادآور شد: با توجه به شرایط موجود همچنان امکان وقوع آتش سوزی در جنگل ها و مراتع استان دور از انتظار نیست.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha