احیای ۶۵ واحد راکد تا قرارگیری سه‌شهرستان در وضعیت قرمز کرونایی در اخبار استان سمنان

سمنان- ایرنا- قرارگیری سه‌شهرستان در وضعیت قرمز کرونایی، برگزاری یادواره شهدا با حضور جانشین فرمانده سپاه پاسداران در سمنان، مرگ یک کارگر براثر سقوط جرثقیل و  احیای ۶۵ واحد تولیدی راکد استان، مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته گذشته بود.

به گزارش ایرنا، استان سمنان در هفته گذشته ( بیست و دوم تا بیست و هشتم مرداد ۱۴۰۱ ) شاهد رخدادها و اخبار مختلفی در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، و علمی، بود که برخی از این اخبار و رویدادها در این گزارش مرور می‌شود.

اجتماعی

در تازه‌ترین رنگ‌بندی کرونایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان سمنان، شهرستان های دامغان و سرخه از نارنجی به قرمز، مهدیشهر از زرد به قرمز و گرمسار از نارنجی به زرد تغییر وضعیت دادند. 
در حال حاضر شهرستان‌های دامغان، مهدیشهر و سرخه قرمز، شهرستان های سمنان، شاهرود و آرادان نارنجی و شهرستان های گرمسار و میامی زرد کرونایی هستند. 
فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: زوج کلاهبرداری که به بهانه معامله در بازار رمزارزها، ۳۸ هزار دلار کلاهبرداری کرده بودند، دستگیر شدند.
سردار عبدالله حسنی روز یکشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر آشنایی با یک زوج در فضای مجازی که در زمینه معاملات رمزارز فعالیت داشتند، موضوع در دست پیگیری قرار گرفت.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شاهرود گفت: واژگونی سواری پژو پارس در محور سبزوار به میامی در ۱۰ کیلومتری عباس آباد پنج مصدوم برجای گذاشت.
محسن مزجی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: واژگونی خودروی سواری پژو پارس ساعت ۱۲:۲۲ در ۸۵ کیلومتری شهرستان میامی رخ داد. 
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: حادثه سقوط جرثقیل در یک واحد تولیدی واقع در سمنان مرگ یک کارگر را رقم زد.
محمد علی طاهری سه‌شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ابراز داشت: حادثه مربوط به سقوط یک جرثقیل واقع در شهرک صنعتی شرق سمنان عصر امروز سه‌شنبه به اورژانس گزارش شد که کارکنان اورژانس در کوتاه‌ترین زمان خود را به محل حادثه رساندند.
تجلیل از ۲۳ دانش‌آموز برتر علمی و آموزشی استان سمنان که رتبه‌های زیر ۱۰۰ کنکور سراسری ۱۴۰۱ را کسب کردند با حضور استاندار سمنان از دیگر خبرهای مهم استان سمنان در هفته گذشته بود.

فرهنگی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت:  آتش‌سوزی چند مغازه در بافت تاریخی سمنان آسیبی به بافت و بازار وارد نکرده است.
امیر کرم‌زاده روز چهارشنبه تشکر از حضور به موقع نیروهای آتش‌نشانی بیان کرد:  خوشبختانه با اطلاع‌رسانی به موقع مردمی و اقدام سریع آتش‌نشانی، آتش در چند باب واحد تجاری در سمنان مهار شد.
سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: پنج‌هزار و ۷۳۲ هزار نفر در بخش‌های مختلف صنایع دستی استان مشغول به فعالیت هستند.
جعفر صفاخواه روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: هنرمندان صنایع دستی استان سمنان در رشته‌های مختلف مانند معرق، منبت، گره‌چینی و حجم‌های چوبی ، شبکه‌بُری‌های حجیم فلزی، دست بافته‌های ابریشمین، نگارگری و تذهیب‌های زرین، گلیم، گلیچ و جاجیم، ظروف سفالی، نمد و پارچه قلمکار مشغول به فعالیت هستند.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود گفت: «مهدی یارمحمدی» هنرمند فیلم‌ساز شاهرودی در گرجستان درخشید و به عنوان مدیر دپارتمان هنر دانشکده بین المللی ابن سینا گرجستان منصوب شد.
محمدتقی یزدی به رسانه‌ها ابراز داشت: یارمحمدی دانش آموخته کارشناسی ارشد رشته ادبیات نمایشی و دانشجوی دوره روزانه دکتری تخصصی پژوهش هنر است.
برگزاری یادواره ٧٧ شهید آرمیده در آستانه امامزاده علی اشرف(ع) با بارگذاری ٧٧ دیگ غذا توسط موکب لبیک یا حسین شامگاه پنجشنبه (۲۷ مرداد ۱۴۰۱) با سخنرانی سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه در سمنان از دیگر خبرهای مهم استان سمنان در هفته گذشته بود.

اقتصادی

استاندار سمنان گفت که حدود ۸۷۷ میلیارد تومان‌ اعتبار عمرانی به صورت نقدی برای ۲۹ دستگاه اجرایی استان‌ از محل‌ سفر رییس جمهور به استان در مرحله اول تخصیص یافت.
سیدمحمدرضا هاشمی عصر چهارشنبه در نشست پیگیری مصوبات سفر رییس جمهور به استان سمنان در سالن جلسات کوثر استانداری تاکید کرد: از مدیران استان که با جدیت پیگیری مصوبات سفر را در دستور کار دارند تقدیر و تشکر دارم.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: تعداد دستگاه‌های غیرمجاز استخراج رمزارز در استان از ابتدا تاکنون به چهار هزار و ۲۷۰ دستگاه رسید.
سید محمد حسینی نژاد روز پنجشنبه در آیین معرفی مدیر حراست توزیع برق استان سمنان در سالن اجتماعات این شرکت افزود: به منظور شناسایی و جمع آوری ماینرهای غیرمجاز، ۲ رزمایش برگزار و ۴۷ دستگاه کشف و ضبط شد و از ابتدای سال ۱۳۹۹ تاکنون ۲۲۹ مزرعه غیرمجاز استخراج رمزارز کشف شد.
معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت:  تعداد کاربران فن بازار منطقه‌ای استان در چهار ماه سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۵ درصد افزایش داشت.
مهدی رحمانیان روز پنجشنبه به رسانه ها افزود: با ثبت‌نام ۶۵ کاربر از ابتدای فروردین تا پایان تیر امسال، تعداد کاربران  سایت فن‌بازار منطقه‌ای استان سمنان به ۳۵۵ کاربر رسید.
مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان از احیای ۶۵ واحد تولیدی راکد و غیر فعال استان خبر داد و گفت: ۲۷۴ طرح سرمایه گذاری نیمه‌تمام با اشتغالزایی چهار هزار و ۳۰۰ نفر طی یکسال فعالیت دولت سیزدهم راه اندازی شد.
علی تشنه دل روز سه شنبه به رسانه ها افزود: طی یکسال گذشته و از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم ۶۵ واحد تولیدی که به دلایل مختلف تعطیل و از چرخه تولید حذف شده بودند، احیا و به عرصه تولید و اشتغال بازگشتند.
سرپرست معاونت اقتصادی استانداری سمنان به انعقاد تفاهم‌نامه استانداری با پارک علم و فناوری، صندوق نوآوری و مرکز رشد اشاره کرد و گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به منظور حمایت از شرکت‌های دانش بنیان اختصاص یافت.
محمد رضا صادقی روز دوشنبه در رویداد صنایع خلاق «معرفی شتاب دهنده صادراتی» در شاهرود، افزود: انعقاد این تفاهم‌نامه فرصت مناسبی است که بتوانیم از ظرفیت‌ شرکت‌های دانش بنیان در جهت رفع مسائل و مشکلات استان استفاده نماییم.
مدیرکل استاندارد استان سمنان گفت:  اولین گواهینامه انطباق محصول دانش بنیان به وسیله این اداره کل طی بررسی نتایج آزمایش‌ها صادر شد.
عباس رستمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ابراز داشت: گواهینامه انطباق در خصوص فرایند" تولید کلسیم هیپو کلریت مبتنی بر تصفیه واحد پساب  بر اساس انطباق با استاندارد GB/T ۱۰۶۶۶-۲۰۱۹ " صادر شده است.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: باغ مادری زردآلو و گلخانه حفاظت‌شده(screen house) «اسکرین هوس» با هدف تولید نهال گواهی شده در استان به همت کارشناسان ایجاد شد.
مهدی قرائیان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: زمینه تولید ۱۸ رقم زردآلو عاری از ویروس در استان سمنان با ایجاد باغ مادری زردآلو و گلخانه حفاظت‌شده «اسکرین هوس» در استان فراهم شده است.

ورزشی

دبیر هیات تکواندو شهرستان سمنان گفت: مدال نقره و مدال برنز تیمی توسط ورزشکاران اعزامی در مسابقات کشوری هانمادانگ کسب شد.
محمد دولتی شنبه گذشته در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: مسابقات قهرمانی کشور هانمادانگ  به میزبانی خانه تکواندو فدراسیون  در تهران از ۱۹ لغایت ۲۱ مرداد ماه به مدت سه روز برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha