کلام وحی با طرح ملی تلاوت قرآن کریم در البرز طنین انداز شد

کرج - ایرنا - دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریم معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به پیوستن استان البرز به طرح ملی تلاوت قرآن کریم شباب الرضا (ع) خبرداد و گفت: این طرح برای نخستین بار در استان البرز آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی طرح ملی تلاوت قرآن کریم کشور؛ حسین مقدم کیا روز شنبه در آیین پیوستن کرج به طرح ملی تلاوت قرآن کریم افزود: نوجوانان و جوانان در مناطق شهری و روستایی البرز و کرج می توانند در این طرح ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه طرح ملی تلاوت به دنبال شناسایی نخبگان قرآنی در بین نسل جوان است، اظهار داشت: رویکرد این طرح، پرورش استعدادهای نهفته در محله، مدرسه و مسجد است.

وی فراگیری این طرح را برای تمام شرکت کنندگان در هر دوره سنی آموزش های پیش نیاز و عملی عنوان کرد و از استانداری، شهرداری ، شورای اسلامی و کمیته امداد خواست تا در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری و پرورش قاریان نوجوان و جوان پای کار باشند.

دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریم کشور یادآور شد: می توان برای جذب نوجوانان، از ظرفیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد، پایگاه های بسیج، مساجد محلات، خادمیاران رضوی، ائمه جمعه شهرستان ها و ائمه جماعات بهره گرفت.

در ادامه مجری طرح ملی تلاوت قرآن کریم شباب الرضا(ع)  کرج نیز گفت: طرح ملی تلاوت فرصت طلایی فراروی دانش آموزان و علاقمندان به علوم قرآنی قرار داده است.

کلام وحی با طرح ملی تلاوت قرآن کریم در البرز طنین انداز شد

زهرا قمی هدف از این طرح را کشف و پرورش استعدادهای قرآنی برشمرد و افزود: قرآن آموز در صورت قبولی در آزمون ها، به عنوان فراگیر «سطح یک» در موسسه قرآنی مجری طرح در استان پذیرش می شود.

وی تصریح کرد: اکنون که طرح به صورت مجازی نیز برگزار می شود، نگاه به اجرای طرح باید نگاهی استانی باشد و حتی روستاها را هم در نظر بگیرید.

قمی با تاکید بر اینکه پرورش قاریان به صورت تخصصی نیاز کنونی کرج است، از نوجوانان و جوانان خواست تا در تارنمای ملی تلاوت ثبت نام کنند تا کرج هم از داشتن قاریان جوان بی بهره نباشد.

کلام وحی با طرح ملی تلاوت قرآن کریم در البرز طنین انداز شد

وی اظهار داشت: در اجرای یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قران کریم امسال نیز طرح به ۲ صورت حضوری و مجازی برگزار می شود و علاقه مندان برای ثبت نام می توانند از طریق تارنمای melitelavat.ir اقدام کنند.

وی با بیان اینکه طرح آموزش به صورت تقلیدی از قاریان برجسته انجام می گیرد، افزود: پس از ثبت نام، تا پایان شهریور ماه ۱۲ جلسه آموزشی شامل  جلسات وبیناری، جلسه برای خانواده ها، جلسات توجیهی و جلسات با حضور استاد، برگزار می شود و قرآن آموز پس از شرکت در این کلاس ها و اتمام دوره، در آزمون های پایان دوره جهت سنجش برای حضور در دوره مقدماتی، شرکت می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha