۲۹ مرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۲۶
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84859682
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

راهیابی فیلم کوتاه کردستان به جشنواره آلمان و چند خبرکوتاه دیگر

سنندج- ایرنا- انعکاس خدمات دولت توسط دستگاه های اجرایی و رسانه‌ها، راه اندازی سامانه‌ انرژی‌بر برای دوره‌ ارزیابی سال ۱۴۰۰ و راهیابی فیلم کوتاه «نامحرم» از کردستان به جشنواره فیلم اوسنابروک آلمان چند خبر کوتاه از کردستان است.

به گزارش ایرنا، معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار سقز در جلسه هماهنگی گرامیداشت هفته دولت بر انعکاس خدمات دولت از سوی دستگاه های اجرایی و رسانه ها تاکید کرد و اظهار داشت: دولت با تمام توان مشغول ارائه خدمات است و می طلبد رسانه ها به خوبی آن را به مردم اطلاع رسانی کنند.

علی محمدیان با بیان اینکه شاکله اصلی دولت ها، مردم هستند و هیچ دولتی دوست ندارد کارنامه ناموفقی از خود به جا بگذارد، اضافه کرد: عدم بازگویی خدمات دولت، بی مهری است.

وی داشتن نگاه ملی به همه مسائل را لازمه پیشرفت کشور خواند و افزود: همه بخش ها به چنین نگاه راهبردی، نیاز دارند و  دیدگاه های جزیره‌ای یا سلیقه ای برای ادامه مسیر کشور مناسب نیست.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار سقز با اشاره به اینکه امسال بزرگداشت هفته دولت از ۲۹ مرداد شروع و ۱۱ شهریورماه، خاتمه می یابد، گفت: این ایام فرصتی مناسب برای بازگو کردن دستاوردهای دستگاه های اجرایی، تقویت و هم افزایی و دفاع منطقی از اقدامات بخشی و بین بخشی است.

محمدیان یادآور شد: مهمانی لاله ها، یادواره شهدای دولت، دیدار با خانواده شهدا، تجلیل از مدیران و کارکنان و مدیران ایثارگر نمونه، افتتاح طرح‌های خدماتی و عمرانی، برگزاری برنامه های ورزشی، فرهنگی و هنری از جمله برنامه های این ایام در سقز است.

راه اندازی سامانه‌ انرژی‌بر برای دوره‌ ارزیابی سال ۱۴۰۰

مدیرکل استاندارد کردستان اظهار داشت: با توجه به راه‌اندازی سامانه انرژی، مدیریت همه درخواست‌های واحدهای تولیدی مشمول مقررات اجرای اجباری استانداردهای معیار مصرف انرژی در فرآیندها و سامانه‌های انرژی‌بر از طریق این سامانه انجام می شود.

ژیلا یزدانی افزود: در دوره‌ بازرسی سال ۱۴۰۰ درخواست بازرسی فنی انرژی مطابق اطلاعات واحدهای تولیدی مندرج در سامانه isom.isiri.gov.ir/energy ایجاد و شرکت‌های بازرسی انرژی تعیین شده‌اند.

وی ادامه داد: این اطلاعات در بخش درخواست‌های ارسال شده به شرکت بازرسی انرژی (شرکت بازرسی تایید صلاحیت شده) برای انجام امور بازرسی فنی انرژی در دوره ارزیابی سال ۱۴۰۰ مطابق استاندارد ملی مربوط قابل رویت است.

مدیرکل استاندارد کردستان با اشاره به اینکه نحوه پرداخت حق الزحمه بازرسی توسط واحد تولیدی و طبق تعرفه مندرج در سایت سازمان است، گفت: مطابق با آئین نامه اجرایی ماده ۲۶  قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی، سازمان ملی استاندارد ایران مکلف است گزارش بازرسی فنی انرژی در سال مورد ارزیابی را به سه وزیر نفت، نیرو و صمت منعکس کند.

وی با بیان اینکه شرکت بازرسی انرژی قبل از بازرسی از واحد تولیدی باید با این اداره‌کل هماهنگی‌های لازم را انجام داده و واحد تولیدی مشمول نیز باید از طریق سامانه مذکور ثبت ‌نام کند، یادآور شد: شرکت بازرسی انرژی معرفی شده مکلف است حداکثر تا پایان آبان ۱۴۰۱ نتایج بازرسی را از طریق ثبت در سامانه ارسال و حضور خود در واحد تولیدی را با شواهدی از جمله تنظیم صورتجلسه همراه با مستندات، عقد قرارداد و گزارش‌های بازرسی فنی انرژی به سازمان ارسال کند.

یزدانی اضافه کرد: در صورتی که واحدهای معرفی شده غیرفعال، تعطیل یا غیرمشمول باشند،   شرکت بازرسی انرژی موظف است ضمن اطلاع رسانی از طریق سامانه به دفتر انرژی و محیط زیست سازمان از فرایند بازرسی فنی انرژی خودداری کند و در صورت بازرسی فنی انرژی واحد تولیدی با شرایط فوق و ارائه گزارش خلاف واقع عواقب آن بر عهده شرکت بازرسی فنی انرژی است.

راهیابی فیلم کوتاه «نامحرم» به جشنواره فیلم اوسنابروک آلمان

فیلم کوتاه «نامحرم» به نویسندگی و کارگردانی سید پیام حسینی و تهیه‌کنندگی مشترک سید پیام حسینی و کمپانی کلاسی‌ویژن به سی‌وهفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم اوسنابروک در کشور آلمان راه یافت.

جشنواره فیلم مستقل اوسنابروک از جشنواره‌های قدیمی فیلم در آلمان است که برای اولین‌بار در سال ۱۹۸۶ و با عنوان «روزهای فیلم مستقل» فعالیت خود را آغاز کرد. هرسال بیش از ۸۰ فیلم کوتاه و بلند از سراسر دنیا با هدف مروری اجمالی بر سینمای معاصر، برای رقابت در این جشنواره فیلم انتخاب می‌شوند و اولین نمایش تئاتریکال خود را در کشور آلمان تجربه می‌کنند.

تمرکز اصلی این رویداد بر توسعه‌ اجتماعی و مسائلی همچون صلح جهانی، حقوق کودکان و حقوق بشر است. سی‌وهفتمین دوره این رویداد رقابتی در تاریخ ۱۲ تا ۱۶ اکتبر (۲۰ تا ۲۴ مهر ۱۴۰۱) در شهر اوسنابروک آلمان برگزار می‌شود.

سید پیام حسینی پیش ‌از این نیز با ساخت فیلم‌های کوتاه «بادبادک‌ها» و «دونده» در جشنواره‌های بین‌المللی شرکت کرده و در این عرصه شناخته شده بود. «نامحرم» تولید مشترک کشور ایران و کمپانی کلاسی‌ویژن اربیل کردستان عراق است و بودجه ساخت آن توسط ۱۰۰۰ زن کُرد جمع‌آوری ‌شده است.

این فیلم پیش از اوسنابروک، در جشنواره‌های فیلم کوتاه Meihodo آمریکا و Medina اسپانیا پذیرفته شده و به نمایش درآمده است.  

«نامحرم» روایت مردی به نام رحمان است که به همراه پدر زن خود مرتکب قتلی شده‌اند. آنها در تلاش‌اند که جنازه مقتول را در قبرستانی بی‌نام و نشان به خاک بسپارند.

اردشیر خدادوست، افشین خدری، فتانه احمدزاده، غفار خالدی، الهام مدرسی، جلال ویسی، آیدا نرگسی، بازیگران این فیلم کوتاه و گروه دریچه سینما و مؤسسه بانتافیلم، مسئولیت پخش بین‌المللی این اثر را به عهده دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha