۳۰ مرداد ۱۴۰۱، ۶:۲۶
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 84859748
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸ طرح ورزشی خراسان‌شمالی در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل ورزش و امورجوانان خراسان شمالی گفت: هشت پروژه ورزشی در سه شهرستان استان با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال همزمان با هفته دولت امسال به بهره‌برداری می رسد.

حمید امیری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ساخت سالن ورزشی روستای زوارم، گود باستانی و سالن ژیمناستیک شیروان، سالن های ورزشی خرمده و امند در شهرستان مانه و سملقان و سالن ورزشی حسن آباد و خانه جوان در شهرستان اسفراین از جمله این طرح های ورزشی است که به بهره برداری می رسد.

وی افزود: اجرای این طرح ها از جمله پروژه های نیمه تمامی است که بین سال های ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۸ آغاز شد و به دلیل تخصیص قطره چکانی اعتبارات تکمیل نشده بود.

امیری با اشاره به اختصاص ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل سفر رییس جمهور برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ورزشی استان، گفت: از این میزان اعتبار، یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای سالن ۶ هزار نفری در مجموعه ۱۹ مهر تخته ارکان بجنورد، ۱۰۰ میلیارد ریال برای توسعه زمین های چمن مصنوعی و ۳۰۰ میلیارد ریال برای پروژه ورزشگاه چند منظوره بانوان بجنورد اختصاص یافت.

مدیرکل ورزش و اموجوانان خراسان شمالی اضافه کرد: ۳۰۰ میلیارد ریال نیز برای تکمیل ۲ استخر شنا در شهرستان های فاروج و گرمه هزینه می شود.   

وی با بیان اینکه این میزان اعتبار در طی ۲ سال جذب می شود، بیان کرد: همچنین ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پروژه های ورزشی شهرستان شیروان و اسفراین تخصیص یافت.

براساس اعلام اداره کل ورزش و امورجوانان استان خراسان شمالی، اینک حدود ۹۰ پروژه نیمه تمام ورزشی در این خطه وجود دارد که شاخص ترین آن سالن ۶ هزار نفری بجنورد است.

براساس آخرین آمارها میانگین سرانه ورزشی در کشور به ازای هر نفر ۱۰۲ سانتی متر است که این رقم در استان خراسان شمالی ۵۶ سانتی متر است.

خراسان شمالی با ۲۵ هزار ورزشکار بیمه شده دارای ۴۵ هیات ورزشی فعال است که ۱۹۷ فضای ورزشی برای ورزشکاران در این استان شمال شرق کشور وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha