۲۹ مرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۴۸
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 84859893
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۶ طرح در گناباد آماده بهره‌برداری در هفته دولت است

گناباد-ایرنا- فرماندار گناباد گفت: ۴۶ طرح عمرانی همزمان با هفته دولت در این شهرستان به بهره برداری می‌رسد و عملیات اجرایی هفت طرح نیز در این هفته آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا رضا نصیری روز شنبه در جلسه شورای اداری گناباد افزود: برای بهره برداری و یا آغاز عملیات اجرایی طرحهای هفته دولت در این شهرستان حدود سه هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی بهره برداری از واحد تولیدی تراکتورسازی، سردخانه یک هزار تنی و افزایش تولید کشتارگاه طیور از ۲ هزار به چهار هزار قطعه، طرح توسعه تولید کارتن، ۶ طرح مخابراتی، تقویت پست برق مجتمع آموزش عالی، بهره برداری از ۱۴ طرح مسکن مهر و طرح نهضت ملی مسکن، بهره برداری از پل روستای مند، روشنایی بلوار بیدخت، گازرسانی روستایی، کلینیک تخصصی دندانپزشکی، طرحهای برق رسانی روستایی، احداث چمن مصنوعی، آغاز عملیات  اجرایی روکش آسفالت جاده گناباد به بجستان، پل های روستای بهاباد و نوغاب، بهره برداری آسفالت محور روستایی زیبند و زیرجان از جمله طرحهای آماده بهره برداری در شهرتسان گناباد هفته دولت است.

فرماندار گناباد ضمن تاکید بر لزوم تبیین دستاوردهای دولت سیزدهم در بخشهای مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در هفته دولت برای مردم گفت: رییس جمهور و اعضای هیات دولت  در ۳۱ سفر استانی خود از نزدیک به مسائل و مشکلات نقاط مختلف کشور رسیدگی و دستورات مقتضی برای رفع آنها ارایه کردند که این ارتباط نزدیک دولتمردان با مردم از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است.

نصیری با اشاره به اینکه در این سفرها بیشتر از مجموع اعتبارات هر منطقه برای اجرای طرحهای مصوب سفر به آنها اعتبار  اختصاص یافت، بیان کرد: اعتبار عمرانی گناباد در سالجاری ۳۷۰ میلیارد ریال است ولی در سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت به خراسان رضوی تنها برای احداث و تکمیل بخش سوختگی بیمارستان گناباد ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت.

وی مهار بیماری کرونا را از جمله دستاوردهای دولت سیزدهم برشمرد و گفت: با درایت این دولت و افزایش واردات و تولید واکسن کرونا و واکسیناسیون گسترده در این بخش تعداد فوتی های بیماری کووید ۱۹ در سطح کشور بسیار کاهش یافت و رشد صنعت هوا فضا و پرتاب ماهواره خیام به فضا ، اهتمام برای احیاء  واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل ، توسعه کمی و کیفی بیمه سلامت و غیره دیگر دستاوردهای این دولت طی یک سال نخست فعالیت آن به شمار می رود.

وی اظهار داشت: با هر گونه کار نمایشی و ظاهری از سوی مسوولان مخالفم و مردم باید نتیجه مثبت فعالیت و عملکرد مدیران دستگاههای اجرایی را مشاهده و لمس کنند. 

وی تامین آب، مسکن و حمل و نقل را از جمله مسائل و مشکلات گناباد ذکر کرد و گفت: باید با ایجاد ساز و کار قرارگاهی و یا ایجاد قرارگاه متمرکز برای رفع تنگناهای این بخشها برنامه ریزی جامع و مدونی داشت.

فرماندار گناباد تاکید کرد: ادارات گناباد باید اسناد بالادستی حوزه کاری خود را متناسب با ظرفیتهای محلی برای سه سال آینده سند توسعه ای تنظیم و  برنامه ریزی مدونی برای ارایه خدمات به مردم داشته باشند.

نصیری گفت: بر اساس این اسناد بالادستی باید راهبردها تنظیم و بر اساس آنها بودجه عملیاتی برای اجرای هرچه بهتر فعالیتها تدوین و پیگیری شود.

وی خواستار روان سازی و سرعت بخشی خدمات مسوولان و دستگاههای اجرایی ذیربط به زائران پیاده اربعین شد و گفت: بالا بودن قیمت کرایه های اتوبوسهای زائران برای اعزام به آیین پیاده روی اربعین در عراق از مشکلات مهم است که باید با توجه و نظارت بیشتر مسوولان ذیربط کنترل و نظارت  شود.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری مشهد و جنوب استان خراسان رضوی قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha