۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۲۲
کد خبرنگار: 1004
کد خبر: 84859935
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیشرفت ۷۰ درصدی اجرای شبکه فاضلاب تربت‌حیدریه

۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۲۲
کد خبر: 84859935
پیشرفت ۷۰ درصدی اجرای شبکه فاضلاب تربت‌حیدریه

تربت‌حیدریه - ایرنا -مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تربت‌حیدریه گفت: عملیات اجرای شبکه فاضلاب در این شهرستان تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

علیرضا عباسی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این راستا ۲۷۰ کیلومتر خط اصلی و فرعی شبکه فاضلاب در تربت حیدریه اجرا شده است که با تکمیل نهایی طرح شاهد شبکه ای بالغ بر ۳۵۰ کیلومتر خواهیم بود

وی با بیان اینکه تکمیل طرح ملی فاضلاب تربت حیدریه جز برنامه های جدی دولت است، گفت: با توسعه شبکه اکنون آمار انشعابات فاضلاب در این شهرستان به ۳۲ هزار انشعاب افزایش یافت.

وی تاکید کرد: چشم انداز طرح ملی فاضلاب تریت حیدریه بهره مندی ۵۲ هزار مشترک اعم از خانگی، تجاری، عمومی، مراکز درمانی، بیمارستانی و غیره است که تا سال آینده تکمیل خواهد شد.

عباسی گفت: مدیریت منابع آب، ارتقای سلامت و بهداشت عمومی، بازچرخانی و استفاده از پساب و جلوگیری از ورود آلاینده ها به محیط طبیعی، دفع بهداشتی فاضلاب، ارتقای مدیریت عرضه و تقاضا و تنوع بخشی به سامانه های تولید و توزیع آب شرب، تامین نیاز آبی بخش کشاورزی و صنعت بخشی از اهداف و چشم انداز طرح ملی فاضلاب تربت حیدریه به عنوان یکی از پروژه های بزرگ عمرانی خراسان رضوی است.

وی اضافه کرد: تاکنون افزون بر هزار میلیارد ریال اعتبار اعم از دولتی و خصوصی برای طرح فاضلاب تربت حیدریه هزینه شده است که برای تکمیل طرح مطابق فهرست بهای سال جاری دست کم به ۲ هزار میلیارد ریال دیگر اعتبار نیاز است.

پیشرفت ۷۰ درصدی اجرای شبکه فاضلاب تربت‌حیدریه

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تربت حیدریه ادامه داد: در حوزه این شرکت که ۵ شهر و ۱۳۴ روستای جنوب خراسان رضوی را تحت پوشش دارد، ۶۲۰ تا ۷۵۰ لیتر آب شرب در ثانیه مورد نیاز است .

وی ادامه داد: با در نظر گرفتن میانگین مصرف ۷۰۰ لیتر در ثانیه حدود ۲۰۰ لیتر فاضلاب در ثانیه تولید می شود که پس از تصفیه برای مصارفی همچون کشاورزی و غیره استفاده می شود، اما چشم انداز طرح که از سال آینده عملیاتی می شود تامین نیاز صنایع و بطور مشخص پروژه فولاد تربت حیدریه است.

عباسی بیان داشت: افزایش ظرفیت مدول (حوضچه) تصفیه‌خانه فاضلاب تربت حیدریه از ۱۲ به ۲۵ هزار مترمکعب نیز در دستور کار است، ضمن اینکه با تزریق اعتبارات جدید تکمیل انشعابات مناطق مرکزی و هسته اصلی شهر تربت حیدریه نیز سرعت گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن یادآوری رشد جمعیت و افزایش مصرف آب شرب تصریح کرد: اگر مشترکان آبفای تربت حیدریه الگوی مصرف را رعایت کنند، مشکل چندانی نخواهیم داشت اما در زمان حاضر به سبب برخی کم توجهی ها شاهد رشد بی رویه مصرف هستیم بطوریکه مجبور شدیم چاههای آب سایر ارگانها همچون ارتش و شهرداری را نیز وارد مدار توزیع کنیم.

وی اظهار داشت: برای جبران ۱۳۰ لیتر کسری آب شهری تربت حیدریه در ثانیه ؛ چهار حلقه چاه در حومه شهر حفر و  ۱۳ کیلومتر لوله گذاری خط انتقال، تملک زمین، حصارکشی، خرید تجهیزات برقی و برق‌رسانی نیز انجام شد که در نهایت منجر به افزایش  ۱۰۰ لیتر در ثانیه شد.

وی همچنین گفت: پس از ادغام شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی، اکنون ۶۲ هزار مشترک شهری و ۲۹ هزار و ۱۰۰ مشترک روستایی و ۳۳ هزار انشعاب فاضلاب تحت پوشش شرکت آبفای تربت حیدریه قرار دارد.

 نماینده شرکت طوس مسیر مجری طرح ملی فاضلاب تربت‌حیدریه نیز به خبرنگار ایرنا گفت: با در نظر گرفتن افزایش جمعیت و گسترش فضای شهرنشینی پیش‌بینی می‌کنیم هم در اجرای شبکه فاضلاب و هم در تصفیه‌خانه سطح تعهدات ما بیشتر شود.

پیشرفت ۷۰ درصدی اجرای شبکه فاضلاب تربت‌حیدریه


حسین جمشیدیان افزود: با هزینه کرد ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار و ارتقای کیفی تصفیه‌خانه فاضلاب تربت حیدریه اکنون حتی در حومه شهر بوی نامطبوع شهروندان و مجاوران را آزار نمی دهد چراکه نوع مدولی (حوضچه) همتراز تصفیه‌خانه‌های مدرن کشور است و نمونه آن را در سطح استان خراسان رضوی نیز نداریم.

وی همچنین گفت: با پیگیری فرماندار و مسوولان ذیربط دستگاههای اجرایی تربت حیدریه قرار است سالانه  ۶.۹ میلیون مترمکعب پساب از طریق خط لوله ۴۰ کیلومتری در اختیار کارخانه فولاد رخ قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، هسته اولیه طرح ملی فاضلاب تربت‌حیدریه به سال  ۱۳۸۹ بر می گردد که پس از اجرای فازهای اولیه در سال ۹۷ طی قرارداد جدیدی با حضور معاون اول وقت رییس جمهوری و وزیر وقت نیرو به بخش خصوصی برای تکمیل و بهره برداری واگذار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha