یکهزار و ۵۰۰فرماندار و مدیرکل در آموزش‌های دینی و اعتقادی وزارت کشور حضور دارند 

قم - ایرنا - معاون آموزش مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور از ارائه آموزش‌های دینی و اعتقادی به یکهزار و ۵۰۰ نفر از فرمانداران و مدیران کل مناطق مختلف خبر داد و گفت: این آموزش‌ها مبتنی بر قوانین و مقررات و همچنین ارزش‌های اسلامی می‌باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، صفی‌الله راد درویش روز شنبه آیین افتتاحیه نخستین دوره آموزشی حکمرانی روستایی و مبانی تسهیل‌گری در مجتمع فرهنگی یاوران مهدی (عج) قم

افزود:  این آموزش‌ها مبتنی بر قوانین و مقررات است، ارزش‌های اسلامی نیز خیلی مهم است دراین راستا یک دوره بصیرت افزایی را طراحی کردیم که از مدیریت حوزه‌های حوزه علمیه درخواست کمک داریم.

وی گفت: برنامه ما برای آموزش‌های حکمرانی روستایی این است که مربیان در تهران آموزش ببینند، بعد در استان‌ها آموزش بدهند.

وی مشارکت مردم را در انجام امور مختلف مهم ارزیابی کرد و گفت: هر قدر هم که به بخشداری‌ها و دهیاری بودجه بدهند، بدون حضور مردم نمی‌توانند در اجرای طرح‌ها و برنامه‌های خود موفق باشند.

معاون مرکز مطالعات وزارت کشور با بیان اینکه بر اساس نظام مسائلی که این وزارتخانه دارد، تحقیق‌های کوتاه مدتی را انجام دادیم گفت: برای این تحقیق‌ها باید اتاق فکر تشکیل شود، که راهبردهای مطلوب به عمل برسد.

وی گفت: ما اتاق فکر و همچنین سه کمیته علمی، اجرایی و پشتیبانی را تشکیل و از توان همه مجموعه‌ها نیز استفاده کردیم.

 راد درویش در ادامه تاکید کرد: وظیفه ما در مرکز مطالعات راهبردی وزارت کشور، آموزش مربیان در تهران و راهبری آموزش در شهرستان‌هاست.

وی همچنین با اشاره به دوره آموزشی حکمرانی روستایی گفت: برای این دوره از ۱۰۰ روحانی، ۳۴ فرماندار، ۳۱ مدیرکل روستایی و ۵۷ بخشدار دعوت شده‌است.

نخستین دوره آموزش حکمرانی روستایی و مبانی تسهیل گری ویژه فرمانداران، مدیران کل امور روستایی استانداری‌ها، بخشداران و روحانیان تا اول شهریورماه ادامه پیدا خواهد کرد.

این دوره آموزشی به همت مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور، قرارگاه جهادی پیشرفت همه جانبه روستا و معاونت تبلیغ و امور فرهنگی مدیریت حوزه‌های علمیه ترتیب یافته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha