ایجاد اختلاف بین ایران و عراق منافع استکبار را تامین می‌کند

مشهد- ایرنا- تولیت آستان قدس رضوی گفت: دشمنان ملت ایران و عراق خواهانِ برقراری رابطه دوستانه میان آنها نیستند و منافع استعماری و استکباری خود را در ایجاد شکاف در روابط و تفرقه میان این ۲ کشور بزرگ و قدرتمند جهان تشیع می‌بینند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از پایگاه خبری آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام‌ احمد مروی روز شنبه در دیدار با استاندار کربلا و هیات همراه وی با اشاره به اشتراکات و نقاط فرهنگی و تاریخی ملت های ایران و عراق، بر لزوم گسترش و تعمیق روابط ۲ کشور در عرصه‌های مختلف تاکید کرد و این امر را موجب تحکیم امنیت و ثبات بیش‌ از پیش منطقه برشمرد.

وی بیان کرد: به منظور مقابله با توطئه‌ها و دسیسه‌های تفرقه افکنانه دشمنان باید بر عمق‌بخشی، استمرار و تحکیم الفت، مودت و برادری میان این دو کشور بزرگ تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام‌ مروی عتبات عالیات عراق و ایران را منشأ همدلی، الفت و دوستی این ملت دانست و اظهار داشت: روابط میان دو کشور ایران و عراق رابطه‌ای صرفاً بر پایه ارتباطات مهندسی، عمرانی و منافع اقتصادی نیست، بلکه رابطه‌ مبتنی بر اعتقادات مذهبی، معنوی و دینی است.

وی گفت: ما امنیت، رفاه، آبادانی و عظمت عراق را امنیت، رفاه، آبادانی و عظمت ایران می‌دانیم و وظیفه خود می‌دانیم از موضع انسانی، اسلامی، دینی و شیعی در صورت نیاز به این کشور برای رفع مشکلات کمک کنیم.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: هنگامی‌که داعش به عراق حمله و بخش‌هایی از این کشور را اشغال کرد، تلقی ما در ایران این بود که گویی بخش‌هایی از خاک ایران اشغال شده است، این موضوع تنها یک احساس درونی نبود بلکه مسوولان، نظامیان و در رأس آن‌ها شهید سردار سلیمانی همانند یک سرباز خود را در خدمت امنیت و استقلال عراق قرار دادند.

حجت‌الاسلام‌ مروی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور میلیونی زائران حسینی در راهپیمایی عظیم اربعین و قرارگیری این راهپیمایی در فصول گرم سال، گفت: در فصول گرم سال، تابش شدید خورشید سختی‌هایی را برای زائران به دنبال دارد؛ لذا درختکاری مسیر نجف تا کربلا می‌تواند موجب تسهیل شرایط تشرف زائران به راهپیمایی اربعین شود.

نصیف جاسم الخطابی استاندار کربلا نیز در این دیدار با اشاره به دستاوردهای سفر خود به ایران و تنظیم پیش نویس تفاهمنامه‌هایی برای همکاری دو شهر مشهد و کربلا، اظهار داشت: شرایط برای گسترش همکاری‌های مشترک میان دو شهر مشهد و کربلا فراهم است و امیدواریم با تدابیر اندیشیده شده بتوانیم بیش از پیش در مسیر توسعه این ۲ شهر گام برداریم.

استاندار کربلا در سفری سه روزه صبح ۲۷ مرداد ماه وارد مشهد شد، دیدار با استاندار خراسان رضوی و شهردار مشهد و بازدید از بیمارستان رضوی مشهد از برنامه های وی در سفر به مشهد خراسان رضوی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha