نماینده مجلس:سفرهای استانی و دیپلماسی اقتصادی از نکات برجسته در کارنامه دولت است+ فیلم

لارستان- ایرنا- عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی دستاورد های مهم و کارگشا و شاخص های اساسی برای ارزیابی کارنامه یک ساله دولت سیزدهم را شامل تقویت، توسعه و تاکید بر دیپلماسی اقتصادی و انجام سفر به همه استان ها ظرف یک سال ذکر کرد.

حسین حسین زاده روز یکشنبه در گفت گو با ایرنا و با تشریح جزئیات بیشتر از دستاوردها و کارهای شاخص دولت سیزدهم تصریح کرد: سفر به ۳۱ استان (همه استان‌های) کشور برای رئیس جمهور یک کشور که با مسائل، مشکلات، ناملایمات و تنگناهای داخلی و موانع بین المللی روبرو است را بدون شک نباید و نمی توان کار ساده و کوچکی بر شمرد.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت های مشترک دولت، مجلس و حتی تاکیدهای مقام معظم رهبری حضور در متن مردم و به ویژه مناطق محروم است، گفت: دولت سیزدهم و شخص رئیس جمهور به خوبی به این مهم جامه عمل پوشاند و سفر به ۳۱ استان کشور  و مهمتر از آن دیدار صمیمی با روستاییان و عشایر در دورافتاده ترین نقطه ظرف یک سال قابل تحسین و بلکه تامل است.
حسین زاده یادآور شد: بدون شک حتی مخالفان و کسانی که شاید به دنبال روزنه هایی برای نقد و به چالش کشیدن عملکرد یک ساله این دولت باشند اما نمی توان از این کار بزرگ و انجام ۳۱ سفر استانی با برنامه ریزی های مدون و مصوبات کارگشا و دیدارهای عمومی و حضور دولتمردان در متن مردم ویا دیدارهای صمیمی رئیس جمهور با روستاییان وعشایر و آشنایی با مشکلات آنها به آسانی گذشت.
نماینده مردم شهرستان های لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بدون شک مردم طعم شیرین مصوبات و این سفرها را نیز در آینده ای نزدیک و با حرکت های جهادی و همراهی دولتمردان در ارکان مختلف اجرایی خواهند چشید و البته باید اذعان کرد که راه های نرفته زیادی همچنان وجود دارد. 

سفرهای استانی و دیپلماسی اقتصادی از نکات برجسته در کارنامه دولت سیزدهم است
بازدید سرزده رئیس‌جمهور از کارخانه در حال احداث کاغذسازی در استان فارس

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس‌جمهور در هفتمین سفر استانی دولت سیزدهم، ۲۲ مهرماه سال ۱۴۰۰ به استان فارس سفر کرد.
در جریان این سفر ۱۴۲ مصوبه با اعتباری افزون بر ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای توسعه فارس به تصویب رسید که تاکنون و به گفته مسئولان امر افزون بر ۲ هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار در اختیار استان قرار گرفته است.

نماینده مردم لارستان، گراش، خنج،‌اوز و جویم در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروزه ارزیابی ها و رضایتمندی نسبی جامعه بیانگر آن است که این دولت با تلاش مضاعف و جدی در سایه تلاش های جهادی به دنبال رفع تنگناها و موانع توسعه ای کشور به ویژه در حوزه اقتصادی و سیاست خارجی است.
حسین زاده با مثبت ارزیابی کردن عملکرد دولتمردان سیزدهم به ویژه در حوزه سیاست خارجی و رسیدگی به مناطق محروم و کم برخوردار و همچنین حرکت در مسیر عدالت اجتماعی ، گفت: باید پذیرفت که با روی کارآمدن این دولت کشور با بدترین شرایط اقتصادی روبرو بود.
این نماینده مجلس تاکید کرد: رویکرد اصلی و منطقی دولت در این راستا همواره افزایش پایه تولید نفت بوده و معتقد است که باید موضوع فروش نفت به تدریج افزایش پیدا کند که این مهم تاکنون به خوبی محقق شده است.

۱۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری داخلی و خارجی
حسین زاده همچنین به موضوع دیپلماسی اقتصادی و تقویت ارتباطات تجاری، بازرگانی و تعامل مثبت دولت سیزدهم در عرصه خارجی به ویژه با همسایگان اشاره کرد و گفت: خروجی این تعاملات به امتیازهای بزرگ اقتصادی و تحولات اقتصادی و همچنین افزایش میزان صادرات برای کشورمان منجر خواهد شد.
وی ابراز داشت: بر اساس برآوردها ظرف کمتر از یک سال در این دولت رقمی افزون بر ۱۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری داخلی و خارجی انجام شده است.
حسین زاده با اشاره به اینکه وی در متن بسیاری از امور به ویژه در حوزه سیاست ها و برنامه های راهبردی حوزه انرژی دولت و قراردادهای نفتی و سایر تحولات حوزه انرژی قرار داشته است، یادآور شد که در این حوزه کارهای بزرگی هم در زمینه فروش نفت و تجارت خارجی اتفاق افتاده است.
رئیس کمیته نفت و انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در سفر اخیر وزیر نفت و چند تن از نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون انرژی به کشور ونزوئلا چند قرارداد مهم در حوزه فروش نفت وتوسعه پالایشگاه ها و میادین گازی و نفتی با این کشور انجام شده و یا در حال انعقاد است.

سفرهای استانی و دیپلماسی اقتصادی از نکات برجسته در کارنامه دولت سیزدهم است
سفر وزیر نفت به ونزوئلا

حسین زاده با بیان اینکه نگاه و رویکرد نمایندگان هم همکاری و تعامل مثبت با دولت برای پیشبرد اهداف و توسعه همه جانبه کشور است، گفت: دولت نیز تاکنون همکاری و هماهنگی خوب و روبه پیشرفتی در ایجاد این روحیه تعاملی و هم افزایی داشته است.
این نماینده مجلس یازدهم گفت: با توجه به فشارها و شوک های اقتصادی در ایران در سال های اخیر طرح ها و برنامه های اقتصادی دولت در دراز مدت می تواند بسیاری از بی نظمی ها و بی ثباتی ها در این بخش را بهبود بخشد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس یازدهم گفت: این دولت با وجود همه مشکلات و کمبودها و تحریم ها اما هم اینک در هفته دولت امسال رقمی افزون بر ۹۰ هزار میلیارد تومان معادل بیش از ۶۰۰ میلیون یورو طرح های بزرگ عمرانی در مناطق مختلف و حوزه های گوناگون را مورد بهره برداری قرار خواهد داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha