۳۰ مرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۴۶
کد خبرنگار: 1828
کد خبر: 84860480
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روستای پایلوت فرهنگی در بخش زهکلوت رودبارجنوب انتخاب می‌شود

جیرفت - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از انتخاب یک روستا به عنوان پایلوت فرهنگی در بخش زهکلوت شهرستان رودبارجنوب خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا و به نقل از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، بهرام مسلمی مهنی در نشست شورای فرهنگ عمومی بخش زهکلوت اظهار داشت: انتخاب این روستا پایلوت فرهنگی در دستور کار این اداره کل در راستای فعالیت های فرهنگی است.

وی افزود: شناخت و ساماندهی ظرفیت های فرهنگی و هنری این منطقه از اولویت مهم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان است.

وی تصریح کرد: تشکیل و ساماندهی انجمن های هفتگانه فرهنگی و هنری که توسط هنرمندان صورت می پذیرد نیز در اولویت قرار دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از هم‌افزایی و همگرایی دستگاه های متولی فرهنگ تقدیر کرد و گفت: همگرایی با نهادهای فرهنگی از جمله ستاد نماز جمعه، سازمان تبلیغات اسلامی و آموزش پرورش در راستای پیشبرد امور فرهنگی و هنری در دستور کار قرار دارد.

مسلمی مهنی ایجاد و راه اندازی مؤسسات فرهنگی و هنری را در راستای شکوفایی و شناساندن استعدادها لازم دانست و افزود: همچنین بنا داریم کلاس های فرهنگی و هنری و آموزش خبر و امور رسانه در شهرستان جازموریان برگزار شود.

وی گفت: جشنواره فرهنگی و هنری به یاد نخستین شهید مدافع حرم شهرستان جازموریان شهید پرویز بامری هر ساله در قالب های متنوع فرهنگی و هنری برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان نشست با نخبگان این منطقه و استفاده از ظرفیت های آنان را از برنامه های خود عنوان کرد و افزود: برگزاری جشنواره های فرهنگی روستایی و انتخاب یک روستا را به عنوان پایلوت فرهنگی در دستور کار قرار داد.

امام جمعه زهکلوت هم در ادامه این نشست اظهار داشت: جازموریان پیشینه فرهنگی بسیار خوبی دارد و در تمامی عرصه ها بخصوص فرهنگی بسیار فعال است.

حجت الاسلام کاظم صادقی منطقه برجک را مهد شاعران رودبار جنوب دانست و افزود: این منطقه در حوزه شعر و ادبیات فارسی زبانزد خاص و عام است.

 وی با بیان اینکه از ظرفیت های موجود زهکلوت استفاده نشده است، تصریح کرد: جوانان این منطقه گروهی راه انداخته اند و در حال فعالیت های فرهنگی هستند که سایر شهرستان های همجوار درخواست عضویت در این مهم را دارند زیرا سرآمد کار فرهنگی در این منطقه است.

امام جمعه زهکلوت بیان کرد: روستاهای حرمت آباد مختارآباد در بحث فعالیت های قرآنی بسیار فعال و خبره کار می کنند و ۷۰ مربی دوره ای داریم که بصورت هفتگی فعال هستند.

وی افزود: این منطقه ظرفیت قرآنی از جمله حافظین قرآنی فعالی دارند و همچنین در منطقه کوهستان حوزه میل فرهاد ۲۳ روستا وجود دارد که ظرفیت ها و پتانسیل های خوبی دارند اما به علت نبود امکانات فعال نیستند.

امام جمعه زهکلوت گفت: مساجد ما در حوزه کانون های فرهنگی و هنری بسیار ظرفیت دارند و اگر کانون های مساجد در این مناطق فعال شوند اتفاقات بسیار خوبی رقم می‌خورد.

حجت الاسلام کاظم صادقی عنوان کرد: با توجه به ظرفیت های که داریم اگر موسسات قرآنی فعال شود قطعا این منطقه فعالیت های فرهنگی را انجام خواهد داد که در منطقه سرآمد می شود.

وی خاطرنشان کرد: چند نفر از مربیان زهکلوت با حضور ۸۰ نفر در شهر راین دوره حفظ جز ۲۹ و ۳۰ را برگزار کردند.

امام جمعه زهکلوت اظهار داشت: اگر موسسات مستقل باشند می توانند فعالیت های بالقوه ای انجام دهند.

وی با بیان اینکه توجه جدی به خانواده شهدا از وظایف ما است، اظهارداشت: تنها شهید مدافع حرم در جنوب کرمان است درخواست داریم سالانه جشنواره این شهید بزرگوار برگزار شود.

راه اندازی نمایندگی اداره ارشاد زهکلوت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در دیدار مردم و مربیان قرآنی و فرهنگی گفت: نمایندگی اداره ارشاد زهکلوت راه اندازی می شود.

بهرام مسلمی مهنی با تاکید بر اینکه انجمن های فرهنگی، هنری و قرآنی زهکلوت ساماندهی می شوند، تصریح کرد: همچنین هفته هنر بزودی در زهکلوت با اجرای برنامه های فرهنگی هنری متفاوت برای شناسایی استعدادهای فرهنگی این منطقه برگزار می شود.

وی با بیان اینکه باید نگاه مطالبه گری جدی داشته باشیم، گفت: در هر حوزه ای باید مطالبه گری صحیح داشته باشیم تا به اهداف و نتیجه نهایی دست یابیم.

سفر یک روزه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان به جازموریان 

بهرام مسلمی مهنی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در سفر یک روزه به شهر زهکلوت رودبارجنوب در اولین برنامه خود با حضور درگلزار شهدای شهر زهکلوت ضمن ادای احترام با شهدا تجدید بیعت نمود و در ادامه در نشست شورای فرهنگ عمومی این شهر شرکت کرد.

حضور در روستای مختار آباد و گفت و گو با مردم و مربیان قرآنی و فرهنگی هنری از دیگر برنامه های سردمدار فرهنگی جنوب کرمان بود.

از دیگر برنامه های مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در سفر یکروزه خود به شهر زهکلوت دیدار با خانواده تنها شهید مدافع حرم بود و پایان بخش این سفر دیدار با هنرمندان زهکلوت و شناسایی استعداد های فرهنگی و هنری این منطقه بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha