چهاردهمین پرونده قتل در آذربایجان غربی به مصالحه ختم شد

مهاباد - ایرنا - رییس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: در راستای پویش «به عشق حسین می‌بخشم» و به حرمت ماه محرم، اولیای دم در شهرستان مهاباد قاتلی را پس از هفت سال بخشیده و از قصاص او گذشتند.

ناصر عتباتی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به استقبال خوب مردم استان از پویش «به عشق حسین می‌بخشم» اظهار کرد: این چهاردهمین پرونده قتل در آذربایجان غربی در سال جاری است که با رضایت اولیای دم به مصالحه ختم می‌شود.

وی افزود: در سال ۱۳۹۴ فردی به نام س - س توسط شخصی به نام س - س به قتل رسید که پس از رسیدگی به اتهام متهم به قتل، با احراز محکومیت وی، حکم قصاص صادر و پس از قطعیت و تایید دیوانعالی کشور، قاتل در یک قدمی چوبه دار قرار گرفت.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی ادامه داد: در عمل به پویش به عشق حسین می‌بخشم و تلاش برای اخذ رضایت اولیای دم، موضوع به شورای حل اختلاف و هسته‌های جهادی بخشایش مهاباد ارجاع و پس از برگزاری جلسات متعدد و تلاش، حضور و حمایت‌های رییس دادگستری، دادستان  رییس زندان، رییس شعبه ۶ شوراهای حل اختلاف، معتمدین و ریش سفیدین و دادیار اجرای احکام کیفری دادسرای مهاباد، ولی دم با اعلام گذشت خود از حق قصاص قاتل صرف نظر کردند.

عتباتی اضافه کرد: با اعلام رضایت اولیای دم محکوم پس از هفت سال از قصاص و چوبه دار رهایی و با بازگشت به کانون خانواده فرصت دوباره زندگی یافت.

به گزارش ایرنا، پویش «به عشق حسین می‌بخشم»، ابتکاری جدید از قوه قضاییه است تا به حرمت ماه محرم خانواده‌های اولیای دم از قصاص صرف نظر کرده و اقدام به بخشش کنند.

در طول ماه محرم امسال چندین پرونده قصاص در آذربایجان غربی در راستای اجرای این پویش با اعلام گذشت اولیای دم از حق خود به نتیجه انجامیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha