۳۰ مرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۳۱
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84860769
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۲ موکب خراسان‌شمالی در مسیر راهپیمایی اربعین برپا می‌شود

بجنورد- ایرنا- سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی خراسان شمالی گفت: امسال ۱۲ موکب از این استان برای خدمت رسانی به زائران اربعین پس از ۲ سال محدودیت‌های کرونا در کشور عراق برپا می شود.

به گزارش ایرنا، حسن ناهیدی روز یکشنبه در جلسه شورای اداری خراسان شمالی اظهار داشت: پنج موکب در کربلای معلی، یک موکب در نجف اشرف و ۲ موکب در مرز مهران به زائران اربعین امسال خدمت رسانی می کنند.

وی افزود: علاوه بر این یک موکب همراه با زائران و ۲ موکب فرهنگی در عمود یکهزار و ۱۵۲ و محلی که ابومهدی الهمندس پایه گذار موکب آن بود، برپا می شود.

سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی تصریح کرد: این موکب ها تمامی امکانات و تجهیزات مورد نیاز را برای زائران فراهم می کنند.

وی در خصوص معتبر بودن گذرنامه زائران نیز خاطرنشان کرد: تمامی زائران در این سفر معنوی گذرنامه همراه داشته باشند و رایزنی هایی مبنی بر پذیرفتن گذرنامه بدون اعتبار انجام شده است و مهر لازم برای اعتبار در اختیار استان ها قرار گرفته است.

ناهیدی گفت: مرحله پیش ثبت‌نام در سامانه سماح به معنای اعزام قطعی متقاضیان نیست و همه زائران باید حداقل ۲ دُز واکسن کرونا تزریق کرده باشند تا امکان اعزام به عراق در ایام اربعین را داشته باشند.

به گزارش ایرنا، ۱۳ هزار نفر از مشتاقان سفر اربعین خراسان شمالی از آغاز فرآیند پیش ثبت‌نام (۱۰ تیرماه) تا هفته گذشته در سامانه سماح نام‌نویسی کردند.

 در سال ۹۸ از خراسان شمالی ۲۳ هزار زائر در پیاده روی اربعین شرکت کردند که پیش بینی می شود برای سال جاری ۲۰ درصد بیش از این تعداد ثبت نام کنند.

زائران برای حضور در پیاده روی اربعین باید در سامانه "سماح" به نشانی اینترنتی  http://www.samah.haj.ir  ثبت نام کنند که ورود به این سامانه بسیار آسان و با استفاده از تلفن همراه(موبایل) و رایانه خانگی قابل انجام است.

ثبت نام قطعی در سامانه سماح برای تمامی زائران الزامی است و این سامانه حکم روادید را دارد و در حال حاضر محدودیتی برای ثبت نام ایجاد نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha