حدود ۱۲ میلیارد تومان برای تجهیز آزمایشگاه غربالگری خراسان‌شمالی اختصاص یافت

بجنورد- ایرنا- سرپرست اداره کل انتقال خون خراسان‌شمالی گفت: حدود ۱۲ میلیارد تومان برای تجهیز نخستین آزمایشگاه غربالگری تشخیص بیماری های ویروسی اختصاص یافت و این مرکز تا یک‌ ماه آینده به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا،  هادی نوری روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: این میزان از اعتبار برای خرید دستگاه های تشخیص غربالگری آزمایش های ویروسی مانند هپاتیت بی و سی، ایدز و سفلیس هزینه می شود.

وی تصریح کرد: یک میلیارد تومان برای ساخت این آزمایشگاه هزینه شده است و ۵۰۰ میلیون تومان دیگر از محل اعتبارات سفر رییس جمهور به استان این آزمایشگاه را تکمیل می کند.

 سرپرست اداره کل انتقال خون خراسان‌شمالی عنوان کرد: در مجموع ۱۰ استان در کشور دارای آزمایشگاه غربالگری ویژه بیماری های ویروسی از جمله هپاتیت و ایدز هستند که با بهره برداری از این آزمایشگاه بار مالی بیماران جامعه هدف در استان کاهش می یابد.

تامین ۲ دستگاه اتوبوس خونگیری

سرپرست اداره کل انتقال خون خراسان‌شمالی در ادامه گفت: در سفر دوم تیرماه رییس جمهور به خراسان شمالی برنامه ریزی برای تامین ۲ دستگاه اتوبوس خونگیری برای استان انجام شد و تامین این دستگاه ها بررسی می شود.

نوری با اشاره به اینکه اختصاص این اتوبوس ها برای اولین بار در خراسان شمالی و در دولت سیزدهم پیگیری شد، افزود: ارزش هر ۲ دستگاه اتوبوس ۲۰ میلیارد تومان برآورد شده است که به زودی توسط سازمان انتقال خون تامین می شود و در اختیار استان قرار می گیرد.

۳۲ درصد افزایش اهدای خون

سرپرست اداره کل انتقال خون خراسان شمالی در ادامه سخنانش به میزان اهدای خون در استان اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال تاکنون ۳۲ درصد اهدای خون نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

نوری افزود: همچنین بانوان استان ۶۳ درصد افزایش اهدای خون و بار اولی ها هم ۸۰ درصد افزایش نسبت به سال گذشته داشته اند.

وی در ادامه به مشکلات پایگاه انتقال خون بجنورد اشاره کرد و افزود: این پایگاه در سال ۱۳۷۰ ساخته شد و اکنون اداره اوقاف و امور خیریه استان ادعاهایی در خصوص وقفی بودن این زمین را دارد که این مجموعه دچار مشکلاتی از قبیل تخلیه و جابجایی شده است.

انتقال خون خراسان شمالی نیاز خونی ۱۲ بیمارستان را برآورده می کند و پاسخگوی تمامی نیازهای خونی مراکز درمانی استان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha