۳۰ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۵۶
کد خبر: 84860948
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سیل ۶ هزار میلیارد تومان به کهگیلویه و بویراحمد خسارت زد

یاسوج- ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: سیل اخیر، در مجموع ۶ هزار میلیارد تومان به بخش های مختلف در نقاط گوناگون استان خسارت وارد کرد.

به گزارش ایرنا علی رضا نیکروز روز یکشنبه در این باره اظهار داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد در پی سامانه بارشی مونسون پس از استان سیستان و بلوچستان بیشترین بارش‌ها را به لحاظ سرعت و میزان در کشور به خود اختصاص داده است.

وی افزود: شدت بارش‌های سیل آسا در این استان بسیار زیاد بود اما با همدلی و همکاری حتی یک مورد تلفات انسانی در استان وجود نداشت و به همین دلیل در وزارت کشور، استان توانست در مدیریت سیل اخیر بدرخشد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بارش های سیل آسای سامانه بارشی اخیر و وقوع سیل ۶ هزار میلیارد تومان به بخشهای مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد خسارت وارد کرد که بیشترین خسارت به بخش کشاورزی استان با چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است.

نیکروز ابراز داشت: سیل اخیر همچنین  ۲۹۳میلیارد تومان به بخش راه و شهرسازی، ۲۵۶ میلیارد تومان به راههای عشایری، ۱۹۸ میلیارد تومان شهرها و شهرداری‌ها، ۱۴۹ میلیارد تومان به بخش راهداری، ۱۲۲میلیارد تومان به بخش آب و فاضلاب و ۸۰۰ میلیون تومان در بخش محیط زیست خسارت وارد کرده است.

وی بیان کرد: دو هزار و  ۳۰۶ منزل مسکونی در این استان دچار آبگرفتگی شد و اقدامات لازم برای امداد رسانی به آن ها انجام گرفت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: بخش مهمی که باید به ان توجه داشت بازسازی و باز توانی پس از وقوع سیل است که هنوز هم در مناطق عشایری و روستایی مشکلات زیادی وجود دارد و باید همه دستگاه های اجرایی و فرمانداران و بخشداران همچنان پای کار باشند.

 بارندگی های تابستان امسال در چهار نقطه این استان بارندگی بیش از ۱۰۰میلیمتر گزارش شده و تاجایی که نه تنها محصولات زراعی ، واحدهای تولیدی پرورش ماهی ، باغستان های استان از این بارندگی ها دچار خسارت شدید شده و بسیاری  از جاده های بین مزارع،کانال های کشاورزی و سایر زیرساخت های این حوزه معیشتی تخریب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha