معاون استانداری خراسان رضوی: ظرفیتهای فنآوری اطلاعات در هفته دولت به مردم معرفی شوند

مشهد -ایرنا- معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی بر همکاری شرکتهای فناور و دانش بنیان استان در اطلاع رسانی برنامه های هفته دولت تاکید کرد و گفت: ظرفیت های فناوری اطلاعات ( ict) در هفته دولت به مردم معرفی شوند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از استانداری خراسان رضوی، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد در جلسه هم فکری و هم اندیشی شرکتهای پیشرو، فناور و دانش بنیان حوزه آی سی تی خراسان رضوی، با اشاره به ظرفیت های استان در حوزه شرکتهای فناور و دانش بنیان افزود: در هفته دولت و همچنین در دهه آخر ماه صفر، امکان معرفی ظرفیت های دانش بنیان استان به مردم وجود دارد و باید از آن استفاده بهینه برد.

وی با اشاره به نزدیک شدن دهه پایانی ماه صفر و پیش بینی حضور بالغ بر هشت میلیون زائر در خراسان رضوی اظهار کرد: هنوز در مورد آمار مرتبط با زائران مانند بهداشت، اسکان، امداد وحمل و نقل اطلاعات دقیق نمی‌توان داشت، لذا ضرورت دارد استفاده از ظرفیتهای دانش بنیان در حل بسیاری از مشکلات و مسائل مبتلابه استان در دستور کار قرار گیرد.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی، گفت: در ایام نوروز که دستگاههای مختلف برای اسکان زائر پای کار بودند، باز هم ما زائر کنار خیابان داشتیم و اگر نتوانیم از ظرفیتهای فضای مجازی استفاده بهینه کنیم قطعا در ایام پایانی ماه صفر و با توجه به حجم زیاد زائر مجددا این اتفاق تکرار می شود؛ ولی اگر از ظرفیت اطلاع رسانی به ویژه فضای مجازی بهره بگیریم، زائران قبل از ورود به مشهد اطلاعات کافی برای اسکان و سایر نیازهای خود را به دست خواهند آورد.

وی با اشاره به حجم فعالیت های حوزه شرکتهای فناور و دانش بنیان افزود: معتقدیم مشهد می تواند قطب it کشور باشد و نیاز است تا رویدادهای حوزه فناوری در این استان به خوبی پیگیری و اجرایی شود.

تشریح برنامه های اقتصادی دولت در خراسان رضوی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی نیز با حضور در یک برنامه تلویزیونی استانی به تشریح اقدامات دولت در استان برای توسعه اقتصاد و حل مشکلات مردم پرداخت و گفت: در یکسال گذشته از اقدامات مهم انجام شده،  بازسازی وضع موجود اقتصاد استان بود آنهم در شرایطی که مردم هم جنگ اقتصادی را لمس کرده بودند و با این شرایط و تدبیر استاندار استان قرارگاه های اقتصادی در استان ایجاد شد.

ابوالفضل چمندی افزود: قرارگاه هایی با عنوان صنعت معدن تجارت، کشاورزی، زیارت، زیرساخت و انرژی، اشتغال، اقتصاد دانش بنیان و مردمی سازی در استان تشکیل شد که یکی از مهمترین محورهای آن شناسایی وضع موجود بود.

وی بیان کرد: اولین وظیفه ای این قرارگاه‌ها رصد و پایش وضعیت موجود استان بود که با فعالیت های انجام شده، این قرارگاه ها می‌توانیم بگوییم که بیش از ۸۰ درصد به مسائل اساسی بنگاه های اقتصادی تسلط وجود دارد که با برنامه ریزی های لازم امکان ایجاد شرایط مناسب وجود دارد.

معاون استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه قرارگاه های اقتصادی با هدف ایجاد نظم اقتصادی تشکیل شدند، افزود: بعد از پایش اطلاعات، مشخص شد کسری ها دقیقا کجاست و نقاط ضعف، تهدید و مثبت ما کجاست؟ با شناسایی این نقاط توانستیم نظم اقتصادی را در استان ایجاد کنیم.

چمندی، با بیان اینکه افزایش بهره وری، توسعه و احیای کارخانه ها و معادن و واحدهای تولیدی کشاورزی در دستور کار دولت در سال گذشته بود، گفت: در ۱۰ سال گذشته تولید ناخالص استان تغییری نکرد و رشد مثبتی نداشت و با وجود مشکلات زیرساختی در استان باعث شده بود تا از خراسان رضوی، استان سرمایه گریز یاد شود.

وی گفت: تلاش شد تا با حل مشکلاتی همچون کمبود آب و برق و زمین برای سرمایه گذاران، خراسان رضوی را به یک استان سرمایه‌پذیر تبدیل کنیم.

معاون استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه وضعیت خراسان رضوی برای سرمایه گذاری با گذشته تفاوت کرده است، اظهار کرد: اکنون فرصت مناسبی برای جذب سرمایه‌گذاران با تسهیل صدور مجوزها و ارائه زیرساخت ها و پرداخت تسهیلات ایجاد شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: در بحث جذب سرمایه گذار خارجی و هدایت آنها، اقدامات ویژه ای انجام شد، به طور مثال برای اولین بار در این حوزه پنجره واحد الکترونیکی ایجاد کردیم که سرمایه‌گذار در هرجای دنیا که باشد از اطلاعات سامانه ما استفاده کند و بنا به درخواست آنها کمتر از چند روز تمامی مراحل صدور مجوز تاسیس، ارائه تسهیلات و مجوز اقامت صادر می‌شود.

وی از راه اندازی پنج دفتر تشویق سرمایه گذاری خارجی برای استان در کشورهای همجوار خبر داد و افزود: با مجوز معاون اقتصادی وزارت امور خارجه این شرکت‌ها به عنوان نماینده انتخاب شده اند تا آنها برای ما بازاریابی و سرمایه گذاری در کشورهای عربی، کشورهای منطقه و cis را انجام دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha