امام جمعه کرمانشاه: امروز فضای معنوی در پادگان‌ها و سربازخانه‌های کشور حاکم است

کرمانشاه - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: امروز پادگان‌ها و سربازخانه‌های ما خیلی تغییر کرده و خوشبختانه معنویت در آنها حاکم است که متأثر از فضای معنوی حاکم بر کشور است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله «مصطفی علما» روز یکشنبه در جمع کارکنان وظیفه لشکر ۲۹ نبی اکرم(ص)، بر اهمیت بسط و گسترش معنویت و اخلاق در بین جوانان تأکید کرد.

وی اظهار داشت: در بیانیه گام دوم هفت نکته را مقام معظم رهبری (ع) متذکر شده که اخلاق و معنویت از جمله آنهاست، اخلاق و معنویت زحمت و تلاش می خواهد، امامین انقلاب با زحمت و سختی به این مقام رسیدند.  

امام جمعه کرمانشاه گفت: خیلی راه ها برای رسیدن به اخلاق و معنویت است، نماز یکی از آنهاست، که همواره از خداوند صراط مستقیم را خواهانیم.  

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه اظهار داشت: در زندگی هر شخصیت و هر شغلی دارید، باید اخلاق و معنویت را فراموش نکنیم، زیرا این دو نکته پایه است رشد و توسعه به ما  می‌دهد، زیرا انسان قدم به قدم باید اخلاق و معنویت را در نظر بگیرد، از این رو آنچه که مقام معظم رهبری می فرماید عصاره آیات و روایات است.

وی تصریح کرد: دومین مطلب مهم جهاد تبیین است، زیرا این موضوع بسیار حائز اهمیت است، از این رو باید قبل از انقلاب را برای مردم و بخصوص جوانان تشریح کنیم.

علما افزود: باید بدانیم قبل از انقلاب در این کشور چه خبر بوده و اساس کار دست چه کسانی بوده، از این رو جوانان باید هم قبل و هم بعد از انقلاب را متوجه باشند، برای همین جهاد تبیین این مهم را برآورده می کند.

وی گفت: جهاد تبیین آنقدر مهم و اساسی است که اگر حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) عاشورای کربلا را تبیین نمی کردند، ما امروز نمی دانستیم در کربلا چه خبر بوده است.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha