۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۳۹
کد خبرنگار: 1291
کد خبر: 84861795
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 ۳۱۴ طرح چهارمحال و بختیاری در هفته دولت بهره‌برداری می‌شود

شهرکرد- ایرنا- سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای طرحهای عمرانی و زیربنایی گفت: همزمان با هفته دولت سال‌جاری بهره‌برداری از ۳۱۴ طرح در استان آغاز می‌شود.

به گزاری خبرنگار ایرنا، علی حیدری گوجانی روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: برای اجرای این طرح‌ها ۱۳ هزار و ۸۳۳ میلیارد و ۹۴۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی، استانی، داخلی، تسهیلاتی، آورده متقاضیان و سایر ردیف‌های بودجه‌ای هزینه شده است.

وی افزود: با بهره‌برداری از این طرح‌ها در حوزه‌های آموزشی، بهداشت و درمان، خدماتی، دامپروری، زیرساخت، صنعتی، فرهنگی، فضای اداری، کشاورزی، گردشگری، مسکونی و ورزشی زمینه اشتغال مستقیم برای ۶۷۶ نفر در استان فراهم خواهد شد.

حیدری تصریح کرد: در هفته دولت سال‌جاری عملیات اجرایی ۹۱ طرح جدید در این استان با سه هزار و ۳۱۹ میلیارد و هفت میلیون ریال اعتبار آغاز می‌شود.

وی یادآور شد: با آغاز عملیات اجرایی این طرح‌ها در حوزه‌های آموزشی، دامپروری، زیرساخت، کشاورزی، گردشگری، مسکونی و ورزشی زمینه اشتغال مستقیم برای ۷۶۸ نفر در دوران ساخت و اجرا فراهم خواهد شد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون زمینه افتتاح و بهره‌برداری از ۶۱۸ طرح با ۲۶ هزار و ۶۸۹ میلیارد و ۶۴۲ میلیون ریال هزینه و همچنین کلنگ‌زنی ۱۸۵ طرح با ۲۱ هزار و ۲۳ میلیارد و ۹۳۸ میلیون ریال اعتبار فراهم شده است.

وی گفت: برای افتتاح، بهره‌برداری و کلنگ‌زنی طرح‌های چهارمحال و بختیاری در هفته دولت امسال تعدادی از اعضای هیات دولت به این استان سفر می‌کنند.

حیدری تاکید کرد: شبکه جمع‌آوری فاضلاب، آب‌رسانی پدافندی به شهرکرد و ایستگاه‌های تقویت برق از مهم‌ترین طرح‌های قابل افتتاح چهارمحال و بختیاری در هفته دولت سال‌جاری به‌شمار می‌رود.

وی با اشاره به بروز مشکلات اخیر درخصوص تامین آب آشامیدنی شهرکرد افزود: هم‌اکنون این مشکل رفع شده و آب وارد شده به شبکه، بهداشتی و بدون مشکل است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: عملیات اجرایی انتقال آب از چشمه دیمه به خط انتقال آب کوهرنگ به شهرکرد نیز به‌منظور جلوگیری از بروز حوادث احتمالی در تدمین آب آشامیدنی مردم واقع در مسیر آغاز شد و تا دو هفته دیگر به پایان می‌رسد.

وی یادآور شد: تهیه و اجرای تامین آب آشامیدنی پایدار برای نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری راهکار اساسی رفع مشکلات آب در این استان است که مراحل نهایی و رفع اشکالات آن در دستور کار قرار دارد.

حیدری اظهار داشت: از مجموع ۱۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبارات سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری تاکنون ۲۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در سه مرحله ابلاغ شده که با اولویت به طرح‌های راه‌آهن، آب‌رسانی و راه‌سازی اختصاص یافته است.

وی با اشاره به طولانی شدن روند بازنگری طرح جامع شهرکرد گفت: متولی طرح‌های جامع و تفصیلی راه و شهرسازی است و باید براساس قرارداد با مشور نسبت به تسریع در روند اجرایی بازنگری این طرح اقدام کند.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری ۱۰ شهرستان با نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha