۸۰ درصد ورزشکاران کرمانشاهی در مسابقات المپیک  ناشنواییان بزریل مدال کسب کردند

کرمانشاه - ایرنا - رییس هیات ناشنوایان استان کرمانشاه با اشاره به درخش بی نظیر ورزشکاران کرمانشاهی در مسابقات المپیک ناشنوایان برزیل، گفت: ۶ نفر از هشت ورزشکار اعزامی استان کرمانشاه به این مسابقات یعنی ۸۰ درصد مدال کسب کردند که در سطح کشور بی نظیر بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، « حامد دارابی» روز دوشنبه در نشست خبری که به منظور از تجلیل از خبرنگاران حوزه ورزشی استان در سرسرای شهید هادییان استادیوم آزادی شهر کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه هیات ناشنوایان استان کرمانشاه همواره در سالیان اخیر جزو بهترین استان های کشور در تعداد ملی پوشان و کسب موفقیت برای کشور بوده، افزود: استان کرمانشاه بعد از تهران بیشترین تعداد ملی پوش در مسابقات المپیک ناشنوا برزیل داشت و از ۷۵ ورزشکار اعزامی هشت نفر آنها کرمانشاهی بودند.

وی در ادامه از ادراه کل ورزش و جوانان استان و همچنین "محمد رشیدی" نماینده مردم شهر کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی بخاطر تجلیل از این قهرمانان قدردانی کرد و در ادامه از تجلیل نشدن ورزشکاران مدال آور این هیات در مسابقه بزرگ المپیک از سوی دستگاه های اجرایی و دیگر ارگان ها انتقاد کرد که تاکنون کوچکترین کمکی به این ورزشکاران نکردند.

شهرداری کرمانشاه با لوح خالی از قهرمانان المپیک برزیل تجلیل کرد

دارابی همچنین با اشاره به همایش تجلیل از قهرمانان المپیک برزیل توسط شهرداری کرمانشاه گفت: این همایش به صورت دکوری و تبلیغاتی با لوح های خالی حتی بدون یک ریال از قهرمان تجلیل شد و گفتند بعدا برای شما لوح و مبلغی به عنوان هدیه می دهیم اما الان بعد از سه ماه حتی یک ریال هم پرداخت نکردند و صرفا یک شو و پل تبلیغاتی برای اعضای شورای شهر کرمانشاه بود.

رییس هیات ناشنوایان استان کرمانشاه با ابراز نارحتی از اینکه عده ای با احساسات قهرمانان معلول استان، کسانی که برای برافراشته پرچم کشورمان زحمت کشیدند بازی کردند گفت: دیگر اجازه این سو استفاده ها را به هیچ ارگان و کسی نمی دهیم.

در المپیک ناشنویان برزیل که در سال میلادی جاری برگزار شد؛ از استان کرمانشاه «مهرداد صیدی» پرچمدار کاروان جمهوری اسلامی موفق به کسب مدال طلای جودو شد و خانم‌ها «ناهید امیری و پروین یاره» مدال نقره کاتای تیمی بانوان، «مسعود رستگار» در جودو  «فرود حجتی و کیوان رستم‌آبادی» در کشتی آزاد نیز مدال برنز کسب کردند.

دستگاه های اجرایی و ارگان ها از مصوبه هیات وزیران برای استخدام قهرمانان سرباز می زنند 

 دارابی در بخش دیگر از صحبت های خود گفت: هیات ناشنوایان استان کرمانشاه ۱۸ رشته ورزشی با ۵۰۰ ورزشکار فعال دارد و در واقع  برای خودش یک اداره کل ورزش و جوانان کوچک است.

وی  همچنین بیان داشت: این هیات از ورزشکاران ناشنوا برای عضو شدن و ورزش کردن هیچ شهریه ای دریافت نمی کند به همین خاطر با کمبود شدید منابع مالی مواجهه است و با دست خالی و برای رضای خدا کار می کنیم و در واقعا کارکنان هیات از جیب خودشان نیز برای ورزشکاران ناشنوا هم مایه می گذارند.

داربی افزود: از ابتدای سال جاری  و شروع کار هیات رییسه جدید ورزش و جوانان برای این ۱۸ رشته زیرپوشش فقط ۴۰ میلیون تومان اختصاص داده است، در حالی که  برای اعزام یک تیم با اتوبوس و خرید البسه ورزشی فقط ۱۵ میلیون تومان هزینه لازم است این در حالی است که ما ۱۸ رشته ورزشی داریم 

رییس هیات ناشنویان استان کرمانشاه توضیح داد: بخش خصوصی و اسپانسر به طرف ورزش ناشنویان چون بُرد تلویزیونی و تبلیغاتی ندارد نمی آیند زیرا به سود آنها نیست به همین خاطر با مشکل شدید مالی مواجهه هستیم.

دارابی در ادامه در خصوص استخدام قهرمانان ورزشی گفت: طبق مصوبه هیات وزیران باید قهرمان ورزشی به ویژه المپیکی جذب ادارات و ارگان ها شوند اما همه از این قانون به خاطر منافع شان سرباز می زنند، که در این خصوص وزارت ورزش و جوانان باید پیگیری جدی کنند.

وی همچنین از سازمان بهزیستی خواست برای استخدام قهرمان ورزشی معلول طبق قانون استخدام سه درصد دستگاه های اجرایی دست به اقدام بزند تا قهرمانان دل سرد نشوند.

 توسعه ورزش همگانی به کمک بهزیستی در اولویت هیات ناشنواییان کرمانشاه است  

رییس هیات ناشنویان استان کرمانشاه در بخش پایانی صحبت های خود به برنامه های آتی این هیات در اعزام تیم های ورزشی رشته های مختلف کرمانشاه به مسابقات تنیس روی میز، شطرنج، فوتبال، فوتسال و دیگر رشته ها خبر داد و گفت: برنامه های اصلی هیات ناشنواییان استان حضور پر رنگ تر ورزشکاران کرمانشاهی در تیم های ملی و بازی های آسیایی چین است.

دارابی همچنین یکی از مهم ترین و با اهمیت ترین برنامه هیات ورزشی ناشنوایان را توسعه ورزش همگانی بین هفت هزار و ۵۰۰ ناشنوای استان به کمک سازمان بهزیستی دانست و اظهار کرد: قصد داریم با استفاده از ظرفیت ادارات بهزیستی در همه شهرستان ها هیات ورزشی ناشنوایان رادر شهرهای مختلف فعال کنیم و طی برنامه هایی ناشنوا ها به ورزش کردن تشویق کنیم که مطمئنا در کاهش مشکلات و آلام خاطر آنها بسیار تاثیر گذار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha