۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۴۳
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84861957
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزون بر ۵۳ هزار نفر در شهرستان بجنورد از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند می‌شوند

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: ۵۳ هزار و ۱۳۵ نفر با اتمام طرح های آبرسانی هفته دولت در مرکز استان از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند می‌شوند.

رضا نعیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۲ طرح آبرسانی با ۹۰ میلیارد تومان اعتبار شامل آبرسانی به رینگ شمالی شهر بجنورد و آبرسانی به منطقه هشت روستایی کسبایر مجتمع شیرین دره در شهرستان بجنورد هفته دولت به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: طرح آبرسانی رینگ شمالی شهر بجنورد شامل خط انتقال ۲۲ هزار و ۴۰۰ متر و احداث یک باب مخزن ۲ هزار متر مکعبی است که با اعتباری بیش از ۶۰ میلیارد تومان اجرا شد و ۵۰ هزار نفر از شهروندان بجنوردی از مزایای آن بهره مند می شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی خاطرنشان کرد: پروژه آبرسانی به منطقه هشت روستایی کسبایر نیز شامل خط انتقال ۳۸ هزار متر، احداث ۱۱ باب مخزن ذخیره آب، احداث چهار ایستگاه پمپاژ  است که با اعتباری افزون بر ۳۰ میلیارد تومان طراحی و اجرا شد و جمعیت یکهزار و ۱۳۵ نفر را پوشش می دهد.  

به گزارش ایرنا،  آب شرب سه شهر بجنورد، شیروان و اسفراین از سدها تامین می شود که علاوه بر کاهش منابع آبی در فصل تابستان طعم آب سد شیرین دره نیز در فصل تابستان باعث نارضایتی شهروندان خواهد شد.

همچنین ۷۸ درصد آب شرب سایر مشترکان این استان نیز از منابع آبی زیر زمینی شامل چاه ها و قنات ها تامین خواهد شد که به نسبت پایدار است.

شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیش از ۲۰۰ هزار مشترک آب در شهرها، ۱۲۱ هزار مشترک آب در روستاها و ۶۰ هزار مشترک فاضلاب دارد.  

این استان شمالشرق ایران دارای ۸۶۳ هزار نفر  جمعیت است که ۴۴درصد آن ها در روستاها زندگی می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha