اختلال پخش شبکه های تلویزیونی در شهرستانهای مرزی صالح آباد و درگز برطرف شد

مشهد-ایرنا- پخش شبکه های تلویزیونی دیجیتال و آنالوگ که طی دیروز در درگز و در هفته های گذشته در شهرستان مرزی صالح آباد با اختلال مواجه شده بود برطرف شد.

معاون سیاسی و امنیتی فرماندار درگز روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: طی دیروز پخش بخش عمده شبکه های دیجیتال در این شهرستان با اختلال و قطعی همراه بود که امروز این مشکل فنی برطرف شد.

صولت دولتیان افزود: پخش شبکه های تلویزیونی در این شهرستان کوهستانی از یک فرستنده در ارتفاعات الله اکبر و یک تقویت کننده در شهر درگز انجام می شود که طی ۲ روز قبل پخش شبکه ها با قطعی و اختلال همراه بود.

وی اختلالات در پخش شبکه های تلویزیونی را دارای سابقه در این شهرستان عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به سرما و شرایط جوی ارتفاعات الله اکبر علت اصلی قطعی ها فرسوده بودن تجهیزات در این ایستگاه فرستنده است و تقاضا برای ترمیم این تجهیزات به مطالبه دستگاه ها و مردم شهرستان تبدیل شده است.

شهرستان ۷۵ هزار نفری درگز هم مرز با ترکمنستان، علاوه بر چهار شهر درگز، لطف‌آباد، نوخندان و چاپشلو ۱۲۲ روستا دارد که ۱۱۰ روستای آن دارای جمعیت بیش از ۲۰ خانوار هستند.

سرپرست فرمانداری صالح آباد نیز پیش از این گفته بود: در حال حاضر فقدان دسترسی و اختلال طولانی مدت شبکه‌های صداو سیما به صورت آنالوگ و دیجیتال به یک چالش مهم در این شهرستان مرزی خراسان رضوی تبدیل شده است.

محمد علیمردانی افزود: پوشش شبکه های صدا و سیما و شبکه تلفن همراه اول و ایرانسل از طریق سایت رسانه‌ای و مخابراتی "حسینی" انجام می شود که متاسفانه به دلیل سرقت تجهیزات شاهد اختلال در فعالیت سایت یاد شده هستیم.

وی اضافه کرد: صدا و سیما  به دلیل معذوریت اداری خود حاضر به گماردن نگهبان برای این سایت تلویزیونی نیست، لذا به صورت مکرر این مرکز مورد سرقت قرار می گیرد چنانکه پارسال نیز شاهد قطع شبکه های دیجیتال بودیم اما امسال این قطعی، گسترده تر و طولانی تر شده است و از همه بدتر این که مسوولان سازمان صدا و سیما حاضر به حضور در محل و بررسی مسائل شهرستان نیستند.

بر اساس اعلام فرمانداری شهرستان صالح آباد قطع و اختلال طولانی مدت شبکه های تلویزیونی در این شهرستان با فعالیت عوامل فنی صداو سیما هفته گذشته برطرف شد.   

شهرستان صالح آباد با ۵۵ هزار نفر جمعیت ۲ شهر و ۹۱ روستا، ۹۰ کیلومتر مرز مشترک با کشورهای ترکمنستان و افغانستان دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha