۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۵۶
کد خبرنگار: 5311
کد خبر: 84862104
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

منچستریونایتد و لیورپول؛ بُکُش تا کُشته نَشی

۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۵۶
کد خبر: 84862104
منچستریونایتد و لیورپول؛ بُکُش تا کُشته نَشی

تهران- ایرنا- تیم‌های منچستریونایتد و لیورپول در حالی دوشنبه شب به مصاف هم می‌روند که یک وجه مشترک دارند. این تیم‌ها فصل را خوب شروع نکرده‌اند و دیدار امشب حکم مرگ و زندگی را برای آنها خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، در فوتبال انگلیس زمانی‌که لیورپول و منچستر یونایتد به مصاف هم می‌روند، اهمیتی ندارد شرایط آنها در جدول چگونه باشد. دو تیم می‌توانند از بازی امشب برای شروع روند خوب خود استفاده کنند اما همان طور که مشخص است، هیچ یک از آن‌ها در حال حاضر در بهترین فرم خود به سر نمی‌برند. 

مهمترین بازی هفته فوتبال اروپا و نخستین دربی شمال غرب انگلستان در فصل ۲۳-۲۰۲۲ امشب در ورزشگاه اولدترافورد میان منچستریونایتد و لیورپول برگزار خواهد شد. ۲ تیمی که شروع ناامیدکننده در این فصل از رقابت‌های جزیره داشته‌اند. منچستریونایتد که ۲ شکست خفت‌بار را تجربه کرد و لیورپول نیز ۲ تساوی ناامیدکننده را به ثبت رساند.

بازی امشب از این حیث بسیار اهمیت دارد زیرا هر تیم با یک برد می‌تواند بخش زیادی از فشارهای وارد شده را کاهش دهد و با شکست به شدت در بحران قرار گیرد.

منچستریونایتد شرایط خوبی برای این مسابقه دارد و مصمم است تا بتواند شروع بسیار ضعیف خود در این فصل را جبران کند. آنتونی مارسیال به تمرینات یونایتد بازگشته و می‌تواند با نظر تن‌هاخ در بازی مقابل لیورپول بازی کند. تنها ویکتور لیندلوف در این مسابقه حضور نخواهد داشت زیر هنوز به آمادگی پس از مصدومیت در بازی مقابل برایتون نرسیده است.

در اردوی لیورپول اوضاع متفاوت است و یورگن کلوپ نمی‌تواند از ۸ بازیکن خود استفاده کند که از مهمترین آنها می‌توان به داروین نونیز اشاره کرد. مهاجم جدید لیورپول در بازی هفته گذشته مقابل کریستال پالاس خطای احمقانه‌ای انجام داد و ۳ جلسه محروم شد.

منچستریونایتد و لیورپول؛ بُکُش تا کُشته نَشوی

فصل ۲۳-۲۰۲۲ برای هیچ یک از دو تیم مطابق انتظار آغاز نشد. در مورد منچستریونایتد، آن‌ها عملا تغییری را نسبت به روزهای پایانی فصل قبل نشان نداده‌اند تا اریک تن‌هاخ به خوبی از وسعت مأموریتی که به او سپرده شده است، مطلع شود. شیاطین سرخ در بازار نقل و انتقالات هم با مشکلات مشابهی مواجه بوده‌اند و بار دیگر فعالیت اصلی خود را با شتابزدگی در روزهای پایانی پنجره پیش می‌برند. به نظر می‌رسد «بحران» واژه کمی برای شرایط فعلی منچستریونایتد باشد. تیمی که اریک تن‌هاخ تا الان ساخته حتی از تیم‌های قبلی هم بدتر است.

تیمی کاملاً ناهماهنگ و پر از حاشیه که اشتباهات پی‌درپی بازیکنانش باعث می‌شود در یک نیمه از برنتفورد ۴ گل بخورند. شاید در روزهای آتی با اضافه شدن بازیکنان جدید وضعیت‌شان بهتر شود، ولی تیمی که در باتلاق گیر کرده به‌سختی می‌تواند از آن بیرون بیاید. در آستانه بازی با لیورپول، وضعیت به شکلی شده که هواداران شیاطین‌سرخ به نباختن هم راضی هستند، چرا که فصل قبل ۹ گل در دو دیدار رفت و برگشت از رقیب و دشمن قدیمی دریافت کرده‌اند. اگر دخه‌آ و مدافعان یونایتد همه‌چیز را به باد ندهند، شاید کمی امید داشته باشند. آن‌ها پس از شکست ۴-۰ بازی قبل برابر برنتفورد، حالا باید برای غرور خود بجنگند. 

منچستریونایتد و لیورپول؛ بُکُش تا کُشته نَشوی

با توجه به انتظاراتی که از لیورپول و یورگن کلوپ می‌رود، ۲ تساوی در ۲ هفته ابتدایی فصل، کم از شکست ندارد. لیورپول به سدهای دفاعی سختی خورده و هنوز هم کلوپ برای این مدل رقبا راهکاری ندارد. بد ماجرا این است که لیورپول در بازی‌های بزرگ و مقابل رقبای بزرگ‌تر و قدرتمندتر، تیم بهتری نشان می‌دهد و امتیازها را در همین بازی‌های کوچک مثل نبرد با فولام و کریستال‌پالاس از دست می‌دهد. لیگ برتر مثل ماراتنی است که اگر در طول مسیر انرژی‌ات را حفظ نکنی، نمی‌توانی در بهترین جایگاه ممکن کار را به پایان برسانی. لیورپول قرار بود این فصل بالاتر از سیتی مدعی اول قهرمانی باشد، اما فعلاً از جهت برعکس همه را سورپرایز کرده‌اند. منچستریونایتد سالیان اخبر رقیب خوش‌یمنی برای‌شان بوده. شاید همه‌چیز از همین هفته شروع شود.

منچستریونایتد و لیورپول؛ بُکُش تا کُشته نَشوی

دو شکست‌ متوالی برابر دو تیم کوچک‌تر لیگ برتر، یونایتد را وارد بحران اولیه فصل کرده است و اینک سومین بازی تن هاخ، بزرگ‌ترین بازی در تقویم فوتبال انگلیس است، دوشنبه شب مقابل لیورپول در اولدترافورد.

شاگردان یورگن کلوپ در فصل گذشته در مجموع، رقبای قدیمی خود را ٩ بر صفر در خانه و خارج از خانه تحقیر کردند. شاید تنها دلخوشی تن هاخ این است؛ بهتر است لیورپول را در اوایل فصل جدید با توجه به دو تساوی آنها، مقابل فولام و کریستال پالاس ملاقات کرد.

این دیدار هنوز یک چالش دلهره آور برای یونایتد است که اعتماد به نفس بالایی ندارد. همین دیروز بود، تن هاخ خواستار مبارزه بیشتر از سوی بازیکنان و اتحاد بیشتر هواداران شد تا قهرمان ٢٠ دوره لیگ را از قعر جدول نجات دهد.

حقیقتا شماره یک یونایتد، درجه یک نیست

در بین بازیکنان ثابت لیگ برتر، و بر اساس آمار وب سایت فوتبال، Fbref، ادرسون در فصل گذشته با ٨٩.٦ درصد در رتبه بیستم برای تکمیل پاس های خود قرار گرفت. به این دلیل قابل درک است ادرسون در میان دروازه‌بانان در رده اول قرار دارد. آلیسون در مقام ٤٦ با ٨٦.٦ درصد و در مکان دوم دروازه بانان است. دخیا با ٢٣٦ در میان بازیکنان با ٧٠.٦ درصد، جایگاه نهم در بین دروازه بانان و پنجم در میان دروازه بانان به اصطلاح ٦ باشگاه بزرگ". فقط بالاتر از آرون رمزدیل دروازه بان آرسنال قرار دارد.

منچستریونایتد و لیورپول؛ بُکُش تا کُشته نَشوی

این نشانگر نزول دروازه بان یونایتد است. در میان تمامی اعداد و ارقام، کاهشی به چشم می‌خورد. در این مقوله وارد جزئیات آن نمی‌شوم. ضروری است تا اضافه کنم، نه فقط عدم ارسال پاس های مناسب آشکار است، بلکه کمیت پاس های او نیز قابل ذکر است. دخیا کمتر درگیر حرکات و پاس های تیم است. آلیسون ١١٧٨ پاس در لیگ برتر فصل گذشته انجام داد، ادرسون ٩٧٥ و دخیا فقط ٦٤٦ پاس. نگهبانان برزیلی سیتی و لیورپول، مشغول پی ریزی و ساختن حرکات تیم از عقب هستند. بسیاری از حملات با پاس های این دو آغاز می‌شود و هر دو در توزیع و ارسال پاس های بلند که مسافت بیشتری طی می‌کند نیز بهتر عمل می‌کنند. حرکات دخیا برای پاس‌های بلند در چند فصل گذشته همیشه حدود ٥٠ درصد بوده است، در حالی که ادرسون فصل گذشته ٧٢.٢ بوده است. آلیسون ٦٦.٣. آنها مجری و طراح ضد حملات سریع تیم‌های خود هستند.

تن هاخ مانند لیورپول، برای ارائه پرس پرسرعتی که می‌خواهد تیمش انجام دهد، به سختی تلاش کرده است. یونایتد، لیورپول را با نتیجه چهار بر صفر در بازی دوستانه پیش فصل در تایلند شکست داد، اگرچه مسابقه‌ای بود که در آن کلوپ از سه تیم مجزا در ۹۰ دقیقه استفاده کرد. اما دو بازی لیگ برتر نشان داد تغییر شرایط چقدر دشوار خواهد بود. کلوپ در سال ۲۰۱۵ از نظر تاکتیکی کار مشابهی را انجام داد و واضح است تن هاخ چه نقشه ای در سر دارد، او می‌خواهد از عقب تیم را به جلو براند.

منچستریونایتد و لیورپول؛ بُکُش تا کُشته نَشوی

تن هاخ امیدوار است یونایتد پس از شکست های پیاپی مقابل برایتون و برنتفورد، هر طور شده در مقابل لیورپول در اولدترافورد ورق را برگرداند. اگر راه‌هایی برای جلب نظر هواداران یونایتد و خروج نسبی از مشکلات بی پایان وجود داشته باشد، پیروزی برابر بزرگترین رقیب خود، لیورپول یکی از آنها خواهد بود..

اما حقیقت این است در سالیان اخیر جریان خون همیشگی در اولدترافورد جاری نیست. دیگر هیچکس از بد بودن منچستریونایتد و ناتوانی آنها شگفت زده نمی شود. یونایتد خسته، دلزده، اما متکبر و از خود راضی، در حال پوسیدن است.

حمایت کلوپ از تن هاخ

در رگبار انتقاد و نظرات منفی بی‌پایان در باب یونایتد و تن‌هاخ، تنها کسی که به حمایت از تن هاخ پرداخت، کلوپ بود.

ابی آگبونلاهور، مهاجم سابق استون ویلا، یونایتد را مورد انتقاد شدید قرار داد و کلوپ به اظهارات این کارشناس عکس العمل نشان داد. آگبونلاهور یونایتد را "آماتور" توصیف کرد و از بازیکنانی مانند کریستین اریکسن، داوید دخه‌آ و مارتینز شدیدا انتقاد کرد؛ به اندازه کافی خوب نیستند.

منچستریونایتد و لیورپول؛ بُکُش تا کُشته نَشوی

کلوپ روز جمعه در کنفرانس خبری خود در این باره گفت؛ دیدگاه‌ او بیش از حد تند بود و من قصد داشتم با او تماس بگیرم. هفته خوبی برای یونایتد نبود. فراموش نکنیم، برنتفورد چقدر خوب است. نیمه اول را تماشا کردم و سپس راهی خانه شدم و در طول راه به رادیو گوش می‌کردم. گابی آگبونلاهور در سال اولی که من به انگلیس آمدم، با استون ویلا ۶ بر صفر در مقابل ما شکست خورد و به یاد ندارم او قدرت و مبارزه جویی در آن دیدار به نمایش بگذارد. آنچه او در مورد یونایتد در آن برنامه گفت، نزدیک بود مرا مجبور کند تا به برنامه زنگ بزنم و به او بگویم؛ کاملاً فراموش کرده که روزی بازیکن بوده است.

گویا کلوپ بی آنکه تمایلی به اظهار نظر در مورد مشکلات مربی هلندی داشته باشد اما آگاه هست تن‌هاخ در چه مخمصه‌ای افتاده است. او در حال حاضر بسیار خوب از شرایط و فشار بی‌حدی که بر روی تن هاخ متمرکز است آگاهی دارد. 

غایبان منچستریونایتد و لیورپول

منچستریونایتد: ویکتور لیندلوف و فاکوندو پلیستری به دلیل مصدومیت قادر به همراهی تیم میزبان نیستند و این در حالی است که آنتونی مارسیال هم به تازگی پس از هفته‌ها غیبت به تمرینات برگشته است.

لیورپول: تیاگو، دیوگو ژوتا، ابراهیم کوناته، جوئل ماتیپ، کالوین رمزی، کرتیس جونز و الکس اوکسلید چمبرلین لیست بلندبالای مصدومان لیورپول را تشکیل می‌دهند. این در حالی است که روبرتو فیرمینو، نبی کیتا و کلهر هم به تازگی از بند مصدومیت رهایی یافته‌اند. داروین نونیز هم اولین مورد از محرومیت سه جلسه‌ای خود را در این بازی پشت سر خواهد گذاشت.

رویارویی‌های اخیر منچستریونایتد و لیورپول

منچستریونایتد و لیورپول؛ بُکُش تا کُشته نَشوی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha