اجرای طرح هادی در ۹روستای کردستان به بهره‌برداری می‌رسد

سنندج- ایرنا- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و همزمان با هفته دولت طرح هادی در ۹ روستای استان با اعتبار ۱۱۱ میلیادر ریال به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش ایرنا، سعید رسولی روز دوشنبه در نشست خبری اظهار داشت: از محل اعتبارات ملی و استانی سال ۱۴۰۰ که هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال است اجرای طرح هادی در ۲۰۶روستای استان انجام خواهد شد که ۹روستای آن در هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان یادآورشد: همچنین در هفته دولت ۴۸ هزار و هفتصد و پنجاهمین واحد مقاوم‌سازی مسکن روستایی افتتاح خواهد شد، ضمن اینکه ۸۹ هزار و یکصد و چهل و پنجمین جلد سند مالکیت روستایی نیز واگذار می‌شود.

به گفته وی همچنین در این هفته در راستای طرح نهضت ملی مسکن سی امین واحد طرح نهضت ملی مسکن به بهره‌برداری رسیده و تحویل متقاضیان می‌شود.

سالانه چهار هزار مسکن روستایی مقاوم‌سازی می‌شود

رسولی در ادامه با بیان اینکه سالانه چهار هزار واحد مسکن روستایی در استان مقاوم‌سازی و نوسازی می‌شود،گفت: از ابتدای طرح مقاوم‌سازی تاکنون ۴۸هزار و ۷۵۰واحد مسکن روستایی مقاوم‌سازی و نوسازی شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۹ درصد مسکن روستایی استان مقاوم سازی شده است، اظهار داشت: میانگین مقاوم‌سازی مسکن روستایی در کشور ۵۰ درصد است که استان ۱۱ درصد با میانگین کشوری فاصله دارد که دلیل اصلی آن عقاید شرعی مردم استان در استفاده از تسهیلات بانکی است که آن را حرام می‌دانند و باید تلاش شود این مساله رفع گردد.

مدیرکل بنیاد مسکن کردستان در ادامه تعمیر مسکن حادثه‌دیده شهری و روستایی را از دیگر وظایف بنیاد مسکن اعلام کرد و افزود: ما توانسته‌ایم ۱۳ هزار و ۵۲۵ واحد آسیب‌دیده از حوادث سیل را تعمیر و بازسازی کنیم، ضمن اینکه در طول سالیان اخیر ۲۳ هزار و ۷۹۰ واحد روستایی از تسهیلات تعمیراتی استفاده کرده‌اند.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اولین نهاد سازندگی است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با فرمان حضرت امام خمینی (ره) تشکیل شد، با توجه به اهمیت مسکن محرومان به فاصله ۱۰ روز پس از استقرار نظام جمهوری اسلامی طی پیام مهمی در تاریخ ۲۱ فروردین ۱۳۵۸ اقدام به افتتاح حساب ۱۰۰ و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شد.

استان کردستان یک‌هزار و ۶۵۹ روستای دارای سکنه دارد که هزار و ۳۱۵ روستای آن دارای ۲۰ خانوار به بالا بوده و از جمعیت یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفری استان ۷۱درصد معادل یک میلیون و ۱۳۵ هزار نفر در ۳۱ شهر و ۲۹درصد معادل ۴۶۸ هزار نفر در یک هزار و ۷۰۳ روستا سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha