۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۹:۴۰
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84862514
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

موفقیت کار احزاب منوط به پیگیری حقوق مردم از طریق دولت است

سنندج- ایرنا- قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: تحزب و حزبی موفق است که مطالبات به حق مردم را بشناسد و پیگیر خواسته‌های جامعه از طریق دولت و مسوولان باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمیدرضا ترقی روز دوشنبه در آیین معارفه دبیر حزب موتلفه اسلامی کردستان بر لزوم تقویت کار جمعی در جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: در نظام اسلامی تحزبی ارزشمند است که در راه رضای خدا و درجهت تثبیت و استقرار انقلاب اسلامی حرکت کند.

وی یکی دیگر از عوامل موفقیت احزاب را در به قدرت رساندن افراد صالح و دلسوز و متعهد دانست و افزود: احزاب چرخ دنده دموکراسی در کشور هستند و رونق فعالیت احزاب در هر کشوری نشان دهنده میزان مردم سالاری نظام آن کشور است، ضمن اینکه مردم باید بدانند بدون کار تشکیلاتی نمی‌توانند حقوق خود را به راحتی بدست بیاورند.

قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه مهمترین آثار تحزب در جامعه و حاکمیت احزاب، خودسازی، جامعه سازی و دولت سازی است، ادامه داد: دولت به تنهایی به وسیله کار فرهنگی نمی تواند مردم را در تراز انقلاب اسلامی بسازد، بنابراین احزاب باید در این رابطه به عنوان حلقه وصل بین مردم و حاکمیت، وظیفه خود را به درستی انجام دهد.

ترقی خواستار هم‌افزایی احزاب و دولت برای رفع مشکلات به ویژه در بخش اقتصادی شد و اظهار داشت: دولت با وجود مشکلات زیادی که داشت، در یک سال گذشته در زمینه خدمت به مردم مثبت عمل کرده است.

وی تلاش برخی احزاب برای داشتن کارکرد غربی را مغایر با نظام اسلامی دانست و گفت: احزاب در نظام اسلامی باید در رقابت برای خدمت باشند نه برای کسب قدرت.

استفاده از نیروهای ارزشی دغدغه دولت در کردستان
مدیرکل حوزه استاندار کردستان نیز بر لزوم کادرسازی و تربیت نیرو در بدنه احزاب تاکید کرد و ادامه داد: دغدغه استاندار و مدیریت کلان استان، استفاده از نیروهای ارزشی بومی و تقویت این جریان است.

علیرضا خزایی با بیان اینکه در زمینه کارهای جزیی و فردی توانمند اما در کار جمعی و تشکیلاتی ضعیف عمل می‌کنیم، تاکید کرد: با کار نظام‌مند و تربیت نیروهای توانمند و ارتباط دوسویه خوب بین احزاب و دولت، می‌توان خدمات شایانی را برای مردم رقم زد.

دبیر جدید حزب موتلفه اسلامی کردستان هم گفت: کار تشکیلاتی کردن در دولت همسو ظرافت‌های خاصی نیاز دارد و امیدواریم یاریگر دولت سیزدهم و مسوولان استان باشیم.

رضا زکی‌زاده اضافه کرد: تلاش ما این است مشکلات و خواسته‌های مردم را در قالب کار تشکیلاتی منعکس و در کنار دولت در راستای ارائه خدمات بهتر به مردم گام برداریم.

رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی هم تحزب را از ضروریات دنیای امروز دانست و گفت: احزاب، رابط بین حاکمیت و مردم و منکعس‌کننده خواسته‌های جامعه به مسوولان هستند و نقش پررنگی در اداره بهتر کشور دارند.

سیدمحمد سادات افزود: با توجه به فعالیت فصلی و موسمی احزاب از جمله توده در زمان ستمشاهی، مردم ذهنیت خوبی نسبت به حزب‌ها ندارند، اما حزب موتلفه اسلامی همواره خوب درخشیده است.

وی حزب موتلفه اسلامی را ریشه‌دار و دارای سابقه‌ای ۷۰ ساله توصیف کرد و ادامه داد: این حزب نقش بی بدیلی در پیروزی انقلاب اسلامی داشت و بزرگانی مانند شهیدان باهنر، رجایی و مطهری تقدیم انقلاب کرد و امروز هم خدمتگزار مردم هستند.

در این آیین از زحمات جلیل مهدی عراقی تقدیر و رضا زکی‌زاده به عنوان دبیر حزب موتلفه اسلامی کردستان معرفی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha