۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ۲۱:۰۹
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 84862618
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

گردشگری در اولویت سند توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان سمنان باشد

۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ۲۱:۰۹
کد خبر: 84862618
مصطفی دهقان
گردشگری در اولویت سند توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان سمنان باشد

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: گردشگری متناسب با ظرفیتهای نقاط مختلف باید در اولویت سند توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان سمنان قرار گیرد.

به‌گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمدرضا هاشمی شامگاه دوشنبه در نشست ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان سمنان افزود: گردشگری صنعتی زودبازده با بهره‌وری بالاست و می‌تواند در زمینه رشد اقتصادی، ایجاد اشتغال و تحقق شعار سال نقش به سزایی ایفا کند.

استاندار سمنان، استفاده از ظرفیت حوزه دانش‌بنیان برای رشد گردشگری و افزایش ماندگاری مسافران در استان سمنان را خواستار شد.

هاشمی افزود: با توجه به کمبود آب و مشکلات اشتغال‌زایی در این زمینه، گردشگری می‌تواند نقش مؤثری در افزایش اشتغال با توجه به نیاز کمتری این صنعت به استفاده از آب داشته باشد.

سند رشد اقتصادی حوزه‌های گردشگری استان سمنان 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان نیز با اشاره به سند رشد اقتصادی حوزه‌های گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: افزایش تعداد تأسیسات گردشگری، توسعه بازاریابی گردشگری، افزایش آموزش‌های تخصصی از جمله برنامه‌های این سند است.

امیر کرم‌زاده، برنامه‌ریزی برای برگزاری نمایشگاه‌ها و رویدادها و جشنواره‌ها، تخصصی کردن حوزه گردشگری استان به گردشگری خوراک، کشاورزی، علمی، صنعتی، درمانی، استفاده از ظرفیت استارتاپ‌ها و نرم‌افزارها و فناوری اطلاعات را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های در دست اجرا، طراحی اپلیکیشن برای معرفی جاذبه‌های استان و راهنمایی گردشگران داخلی و خارجی است، گفت: برای فروش صنایع‌ دستی تمهیدات خوبی اندیشیده شده است که شرکت در نمایشگاه‌های تهران و سایر استان‌ها از جمله این برنامه‌ها است.

کرم‌زاده از جمله برنامه‌ها را برگزاری اولین رویداد ملی سفال و سرامیک در استان و بزرگداشت عرفای استان عنوان کرد و گفت: امضای تفاهم‌نامه با پارک علم و فناوری استان، کمیته امداد امام‌خمینی (ره)، جهاد دانشگاهی استان و فنی و حرفه‌ای استان نیز می‌تواند نقش مؤثری در رشد گردشگری، حمایت از صنایع‌دستی، داشته باشد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان سمنان خواستار تخصیص اعتبارات در حوزه‌های گردشگری، میراث‌ فرهنگی و صنایع‌ دستی، برای تحقق هر چه بیشتر و مطلوب‌تر اهداف شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha