تعاونی‌های استان مرکزی در دولت سیزدهم ۷۲۰ فرصت شغلی ایجاد کردند

اراک - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: تعاونی‌های این استان از شروع فعالیت دولت سیزدهم تاکنون ( یک سال گذشته) ۷۲۰ فرصت شغلی را ایجاد کرده‌اند.

« جمشید امیدی» روز سه‌شنبه به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در گفت و گو با ایرنا افزود: در این مدت، ۴۳ شرکت تعاونی تولیدی، خدماتی و توزیعی با یک هزار و پنج نفر عضو تشکیل شده است.

وی بیان کرد: ایجاد و توسعه فرصت‌های سرمایه‌گذاری، ایجاد و گسترش تشکل‌های تعاونی، توسعه و تشکیل تعاونی‌ها، توسعه تعاونی‌های فراگیر ملی، سهامی عام، حمل و نقل و تعاونی‌های خدماتی، ایجاد نوسازی و استانداردسازی تعاونی‌های تولیدی، ایجاد نوسازی و استانداردسازی تعاونی‌ها، راهبری و نظارت بر راه‌اندازی و توسعه مراکز نوآوری و توسعه تعاون، ایجاد و گسترش تشکل‌های تعاونی خدماتی و نوع جدید، در یک سال گذشته با جدیت دنبال شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: در این مدت، ۱۲ طرح و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان شناسایی شده، ۲ شرکت در راستای نوسازی و ارتقا بهره‌وری حمایت شده ، ۲ شرکت در راستای تعاونی‌های دانش بنیان و تامین نیاز تولیدکنندگان توسعه یافته و به ۱۵ تعاونی غیرفعال برای فعال سازی کمک شده است.

امیدی عنوان کرد: صدور ۲۰۰ مورد پروانه ساختمانی برای واحدهای تعاونی مسکن، حمایت از ۱۳ شرکت برای حضور در نمایشگاه‌ها، ۱۴ راهبری صادرات برای تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها، بررسی ۲۷ مورد شکایات در حوزه تعاونی‌های توزیعی، نظارت عمومی بر ۳۵۰ تعاونی فعال، ۱۷۵ نظارت بر مجامع تعاونی‌ها، ۶۰ بازدید مالی از تعاونی‌ها و تشکیل چهار اتاق فکر در حوزه تعاون، از دیگر اقدامات در حوزه تعاون استان مرکزی از زمان تشکیل دولت سیزدهم تاکنون بوده است.

وی گفت: در این مدت، ۲ هزار و ۷۷۰ نفر ساعت دوره آموزش مهارتی و مدیریتی تعاونگران،۲ هزار و ۳۶۰ نفر ساعت دوره آموزش مهارتی و تخصصی تعاونگران،۲ هزار و ۳۶۰ نفر ساعت دوره آموزش مهارتی و مقدماتی تعاونگران و هفت هزار و ۱۱۹ نفر ساعت دوره آموزش‌های مجازی تعاونگران در این استان برگزار شده است.

۲ هزار و ۳۵۸ تعاونی فعال در استان مرکزی با ۹۰۲ هزار و ۴۱۰ نفر عضو با احتساب اعضای مربوط به سهام عدالت به ثبت رسیده است.

سرمایه ثبتی این شرکت‌های تعاونی یک هزار و ۵۸۳ میلیارد ریال است که تاکنون ۳۷ هزار و ۱۳۲ نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha