یک فروند بالگرد برای مهار آتش‌سوزی منطقه حفاظت شده خامی گچساران اعزام شد

گچساران- ایرنا - فرماندار گچساران گفت: یک فروند بالگرد از شرکت نفت گچساران برای جابه جایی نیروهای امدادی و حمل و نقل تجهیزات به ارتفاعات سخت‌گذر منطقه حفاظت شده خامی این شهرستان که دچار آتش سوزی شده، اعزام شد.

روانبخش دیهیم خوب روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲ فروند بالگرد از شرکت بهره برداری نفت و گاز و هلال احمر برای جابه جایی نیروهای امدادی  به ارتفاعات سخت‌گذر منطقه حفاظت شده خامی این شهرستان  درخواست شده بود که تاکنون یک فروند بالگرد آن تامین  و ۲ سورتی پرواز  انجام داده است.

وی اظهار داشت: آتش سوزی کوه خامی از ساعت ۱۶ روز گذشته (دوشنبه) آغاز شد و هم اکنون از سوی امدادگران منابع طبیعی،محیط زیست و نیروهای محلی در حال مهار است.

دیهیم خوب، با بیان اینکه وزش باد، عملیات مهار آتش را با دشواری مواجه کرده ابراز کرد: شامگاه گذشته نشست فوق‌العاده‌ای  رییس ستاد بحران استان در این شهرستان تشکیل شد ه و هم اینک با استفاده از بالگرد، نیروهای امدادی به همراه تجهیزات برای مهار آتش در حال انتقال به منطقه آتش سوزی هستند.

 دبیر ستاد بحران گچساران گفت:۱۰۰ نیروی جدید برای شتاب بخشیدن به عملیات خاموش کردن آتش در منطقه حفاظت شده خامی در حال اعزام هستند.

حمید نارکی ابراز کرد: آتش همچنان در حال زبانه کشیدن است و نیروهای اعزامی به منطقه با وجود سخت گذر بودن برخی نقاط ، مشغول اطفای حریق هستند.

وی تصریح کرد: وزش باد شدید و سخت گذر بودن  آتش‌سوزی را گسترده تر و مهار آن را سخت کرده است.

نارکی با بیان اینکه این نخستین آتش سوزی امسال در منطقه حفاظت شده خامی در سالجاری  است گفت: در این آتش سوزی بخشی از جنگل ها و درختان منطقه  خامی مانند زالزالک و بلوط و ... طعمه حریق شدند.

وی اظهار داشت: ۵۳۵ هکتار از جنگل ها و مراتع مناطق مختلف این شهرستان در آتش سوزی های سال گذشته دچار آسیب جدی شده است.

نارکی  بیان کرد: این میزان جنگل و  مراتع در مناطق خامی، نارک، آبریگون و کوه پهن طی پنج فقره آتش سوزی طعمه حریق شده است.

منطقه حفاظت شده کوه خامی با بیش از ۳۰هزار هکتار وسعت، زیستگاه گونه های کمیاب گیاهی و جانوری از جمله پلنگ، کل، بز و کبک است و پوشش غالب آن از بلوط، بنه، ارژن، ول، کیکم و زالزالک است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha