مهرواره منطقه‌ای مرزداران در بیله‌سوار مغان برگزار می‌شود

اردبیل - ایرنا - مهرواره منطقه‌ای مرزداران شهریور و آبان ماه امسال با حضور هنرمندان استان‌های آذربایجان شرقی، گیلان، زنجان و اردبیل در شهرستان مرزی بیله‌سوار مغان برگزار می‌شود.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اردبیل  ، این مهرواره در رشته‌ها و بخش‌های نمایش ، آواها و نواهای محلی، خوشنویسی، عکاسی، شعر و داستان برگزار می‌شود.

عبدالله بحرالعلومی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر نخستین دوره مهرواره منطقه‌ای فرهنگی و هنری مرزداران روز سه‌شنبه با صدور حکمی محمود مهدوی (مسئول ادبیات پایداری و مدیر روابط عمومی حوزه هنری استان اردبیل) را به عنوان داور بخش داستان این رویداد فرهنگی و هنری معرفی کرد.

همچنین شکر سیف‌اللهی و حافظ صادق‌پور از دیگر اعضای هیئت داوری این هنرواره هستند.

تکریم و بزرگداشت رشادت‌های مرزداران بویژه مزداران شهید شهریور سال ۱۳۲۰ شهرستان مرزی بیله‌سوار از اهداف برگزاری این مهرواره اعلام شده است.

مرزبانان بیله‌سواری در حادثه سوم شهریور ۱۳۲۰ تا آخرین نفر در مقابل ارتش شوروی سابق پایداری کردند و به مقام شهادت رسیدند ،  به پاس فداکاری‌های مرزداران وفادار سوم شهریور به عنوان روز شهرستان بیله‌سوار ثبت شده است.

مزار شهدای گمنام سوم شهریور ۱۳۲۰ هم‌اکنون در جنب مدرسه قدیمی امام خمینی (ره) بیله‌سوار به شهدایی که در حمله قشون روس به شهادت رسیدند مربوط بوده و نماد مقاومت دلاور مردان این مرز و بوم در برابر بیگانگان است.

استان اردبیل بیش از یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت دارد و پنج شهرستان آن به طول ۳۸۲ کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha