۲۸ پروژه بنیاد مسکن ایلام با اعتبار ۳۰۲ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد

ایلام - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام گفت: همزمان با هفته دولت ۲۸ پروژه با اعتبار ۳۰۲ میلیارد تومان در بخش های مختلف عمران روستایی (آسفالت، اجرای طرح هادی) و بهسازی مسکن روستایی افتتاح و به بهره برداری می رسد.

حبیب الله محبی روز سه شنبه با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز ایلام با گرامیداشت هفته دولت اظهار داشت: این مهم به برکت نظام جمهوری اسلامی موجب دگرگون شدن چهره روستاها، توسعه و آبادانی و محرومیت زدایی شده است.

وی با اشاره به طرح های افتتاحی در ایام هفته دولت افزود: این ایام اجرای طرح هادی روستایی در سطح شهرستان های ایلام، ایوان، آبدانان، دره شهر، چوار، چرداول، دهلران، سیروان، ملکشاهی، مهران و در سطح ۲۷ روستا به بهره برداری می سد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام یادآور شد: ارائه تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی در سطح ۱۲ شهرستان استان به تعداد ۲ هزار و ۸۱۴ واحد با اشتغالزایی هشت هزار و ۴۰۰ نفر از دیگر طرح های افتتاحی ایام هفته دولت است.

محبی با اشاره به اقدامات این اداره کل طی یکسال گذشته گفت: در حوزه عمران روستایی تهیه و بازنگری طرح هادی روستایی در سطح ۵۹ ورستای استان با اعتبار چهار میلیارد تومان انجام شده است.

وی بیان کرد: در این بازه زمانی ( یکسال گذشته) اجرای طرح هادی در سطح ۱۰۲ روستای استان با اعتباری معادل ۸۰۰ میلیادر ریال اجرایی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام با بیان اینکه از طرح هادی به عنوان هدایتگر یاد می شود، تاکید کرد: به عبارتی طرح هادی هدایت کننده معابر و مسیرهای یک روستا جهت مشخص کردن زیرساخت های آن است تا هر خدمتی که از سوی هر دستگاهی انجام می شود، براساس طرح هادی آن روستا صورت گیرد، در واقع طرح هادی، بیانگر و هدایت کننده توسعه هر منطقه خواهد بود و از این رو کاربرد روستاها براساس آن دیده و تعریف شده است.

محبی دورنمای طرح هادی در روستاها را بسیار روشن و مثبت دانست و گفت: در این طرح هم به بعد طراحی و هم به بخش اشتغال و معیشت روستاییان توجه خاصی شده است و چون نقش هدایتی را نیز دارد، در صورت اجرای صحیح و دقیق آن بهسازی، نوسازی و توسعه مناطق روستایی و در نهایت ماندگاری روستاییان را در روستاها با تامین معیشت آنان به همراه خواهد داشت.

به گفته محبی، بهبود زیرساخت های روستاها در توسعه پایدار این مناطق و ایجاد انگیزه برای روستاییان در راستای توسعه کشور از سوی بنیاد مسکن، موجب شده در راستای سیاست ها و راهبردهای توسعه ای مسکن کشور گام  های مطلوبی بردارد و مطابق با رویکردهای و راهبردهای حمایتی از اقشار ضعیف جامعه حرکت کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha