۱ شهریور ۱۴۰۱، ۱۰:۳۶
کد خبرنگار: 1357
کد خبر: 84863003
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

کابوس گانتس از جنگ با حزب‌الله لبنان

۱ شهریور ۱۴۰۱، ۱۰:۳۶
کد خبر: 84863003
کابوس گانتس از جنگ با حزب‌الله لبنان

تهران-ایرنا- وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره شروع هرگونه درگیری و جنگ با حزب‌الله لبنان، به خاطر اختلافات مرزی دریایی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش امروز (سه شنبه) ایرنا به نقل از روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»، "بنی گانتس" که از تهدید حزب‌الله لبنان برای حمله به میدان گازی «کاریش» ترسیده، این اقدام را باعث شعله‌ور شدن آتش جنگ ارزیابی کرد.

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در ۹ آگوست(۱۸ مرداد) اعلام کرد: هر دستی به سمت منابع لبنان دراز شود، قطع خواهد کرد.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در گفت‌ وگوی رادیویی، از روی ترس و استیصال خاطرنشان کرد: در صورت حمله حزب‌الله به میدان گازی «کاریش»، واکنش نشان خواهیم داد و ممکن است این موضوع به جنگی چندروزه منجر شود. ما برای چنین سناریویی آماده هستیم، اما آنرا نمی خواهیم.

گانتس که نگران حمله حزب‌الله است، اعلام کرد: برای توافق با لبنان در چارچوب مذاکرات انجام شده با میانجی‌گری آمریکا آماده هستیم.

وی با تکرار ادعای واهی مالکیت میدان گازی «کاریش» توسط رژیم صهیونیستی، گفت: استخراج از میدان گازی «زمانی که آماده تولید باشد» آغاز خواهد شد.

این مقام صهیونیست تصریح کرد: من معتقدم که در آینده دو سکوی گازی وجود خواهد داشت. یکی طرف ما، یکی طرف آنها و امیدوارم پیش از آن، مجبور نباشیم دور دیگری از درگیری را تجربه کنیم.

مذاکرات بیروت و تل‌آویو درباره ترسیم مرزهای دریایی در سال ۲۰۲۰ شروع شد، اما این مذاکرات پیش از به نتیجه رسیدن در ماه ژوئن، متوقف شد.

«اسرائیل تایمز» به نقل از مقامات وزارت جنگ رژیم صهیونیستی نوشت: حزب‌الله ممکن است به منطقه مورد مناقشه حمله کند تا بتواند امتیازات بیشتری در مذاکرات بگیرد.

این رسانه صهیونیست نوشت: تل‌آویو و بیروت در آستانه امضای توافق درباره میدان گازی مورد مناقشه هستند.

پیش از این، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ارتش این رژیم به شدت نگران هرگونه اقدام تحریک‌آمیز حزب‌الله یا حمله ناگهانی آن است.

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که حالت هشدار و آماده باش در مرزهای شمالی(با لبنان) آغاز شده و ادامه خواهد داشت.

روزنامه لبنانی «الاخبار» با اشاره به سخنان اخیر دبیرکل حزب الله لبنان در ترسیم «معادله آرامش یا تنش» در برخورد با رژیم صهیونیستی نوشت که حزب الله لبنان تمامی اقدامات لازم را برای مقابله با هرگونه اقدام غیرمنتظره از جانب رژیم صهیونیستی اتخاذ کرده و در آمادگی به سرمی برد.

روزنامه الاخبار در گزارش خود آورده است: ارتش اشغالگر اسرائیل طی چند روز گذشته به تحرکات نظامی و امنیتی خود در منطقه شمالی (فلسطین اشغالی در مرز با لبنان) شدت بخشیده و بر سواحل مرزی لبنان تا مناطق دور دست شمال فلسطین اشغالی تمرکز کرده است.

شب گذشته نیز سید حسن نصرالله در مراسم اختتامیه جشن‌های چهلمین سالگرد تاسیس حزب‌الله، با تاکید بر ایجاد معادلات بازدارندگی برای حفاظت از سرزمین، مردم و ثروت لبنان گفت: آخرین دستاورد مقاومت در جنگ سال ۲۰۰۶، ورود مقاومت به بازگرداندن حقوق لبنان از نفت و گاز بود و آزادسازی باقی اراضی اشغالی لبنان، مسئولیت ملی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha