استاندار خراسان رضوی:نقش پزشکان و کادر درمان در نجات جان مردم فراموش نشدنی است 

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: نقش پزشکان، کادر درمان و داروسازان برای نجات جان مردم در دوره همه گیری کرونا، فراموش نشدنی است زیرا آنها از جان خود مایه گذاشته اند.

یعقوبعلی نظری روز چهارشنبه در مراسم بزرگداشت روز پزشک و داروساز با اشاره به وجه تمایز خدمت در نظام اسلامی با سایر الگوهای خدمت افزود: نقطه تمایز نظام اسلامی با سایر نظامها در انجام خدمت به مردم برای کسب رضایت خداوند است که باعث تعالی روحی و معنوی افراد می‌شود و نباید گذاشت روحیه مردمی بودن  و خدمتگزاری برای مردم خدشه وارد شود.

 وی ادامه داد: انسانها در زمانها، موقعیت ها و شرایط خاصی که قرار می‌گیرند می‌توانند به کمالات معنوی نیز دست پیدا کنند و مدافعان سلامت در مسیر خدمت و نجات جان مردم در مسیر ارتقای معنویت گام‌های بسیاری برداشتند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به جایگاه مرجع و پناهگاه بودن پزشکان در جامعه اظهار کرد: مردم به شما اعتماد دارند و شما نیز استعدادی را که خداوند در اختیارتان قرار داده را در مسیر گره گشایی و خدمت به مردم گذاشته‌اید و ارتباط شما با افراد در کنار خدمت گرفتن آنها امکان تاثیر گذاری فرهنگی و معنوی بسیاری بر آنها دارد.

نظری افزود: نقش تربیتی و تاثیرگذاری گروههای جهادی پزشکی نیز با توجه به این که افراد متخصص به نیازمندان مراجعه می‌کنند بسیار زیاد است زیرا پزشکان و افرادی که در این گروه ها فعالیت می‌کنند  چشمپوشی از نگاه مادی است.

ریس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این مراسم گفت: ابوعلی سینا و زکریای رازی از نخبگان بزرگ تاریخ سلامت ایران هستند که دستاوردهای علمی آنها در دانشگاه‌های مختلف جهان مورد توجه قرار گرفته است و ما نیز با باید بیشتر یاد آنها را گرامی بداریم.

محمد علی کیانی افزود: یاد شهدای حماسه و دفاع مقدس و مدافعان سلامت با ایثارگری گره خورده است و کادر درمان در زمان همه گیری کرونا و ناشناخته بودن بیماری که باعث ترس در جامعه بود با از خود گذشتگی در مسیر نجات جان مردم تلاش کردند و مردم نیز به اهمیت شغل پزشکان و کادر درمان پی بردند.

وی ادامه داد: این در حالی است که برخی از کادر درمان دچار مشکلات معیشتی خاص خود هستند و باید این موضوع نیز مورد توجه ویژه قرار گیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین به تلاش داروپزشکان و داروسازان نیز اشاره و بیان کرد: بسیاری از داروهای ساخت کشور ما در سایر کشورهای مختلف جهان برای درمان استفاده می‌شود که نشان از کیفیت محصولات درمانی کشور با تلاش نخبگان این مجموعه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha