۱ شهریور ۱۴۰۱، ۱۵:۰۰
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84863429
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نظارت بر بازار خراسان‌شمالی در آستانه بازگشایی مدارس تشدید می‌شود

بجنورد-ایرنا- سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی گفت: نظارت بر فعالیت واحدهای صنفی این استان به ویژه فروشگاه‌های عرضه کیف، کفش و لباس در آستانه بازگشایی مدارس تشدید می‌شود.

به گزاش خبرنگار ایرنا،  ناصر فخرموحدی روز سه شنبه در نشست کارگروه تنظیم بازار خراسان شمالی اظهارداشت: لوازم التحریر، لباس فرم مدارس، کیف و کفش و پوشاک از جمله کالاهای مورد نیاز خانواده ها در آستانه بازگشایی مدارس است که برای جلوگیری از تخلفات اقتصادی، نظارت بر بازار این کالاها بیشتر می شود.

وی افزود: بازرسان اصناف استان در این بازرسی ها با تخلفاتی همچون گران فروشی، کم فروشی، درج نکردن قیمت، عدم صدور فاکتور، تبلیغ خلاف واقع و حراج غیر قانونی برخورد می کنند .

فخرموحدی گفت: در این زمینه باید مشکل کمبود بازرس در بازار جبران شود که با هماهنگی های انجام شده و با استفاده از توان نیروهای بسیجی این کمبود جبران می شود.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تا پایان شهریورماه جاری به تدریج ۲۰ نفر به شمار بازرسان استان افزوده می شود.

وی یادآور شد: دستگاه های مختلف از جمله صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف بر بازار کالای اساسی و نحوه عرضه اجناس مورد نیاز مردم از جمله برنج و روغن خوارکی را نظارت خواهند کرد.

فخر موحد در بخش دیگر سخنان خود از اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان به علت گزارش ندادن اقدامات مربوط به خروج گندم از استان گلایه و از مدیر آن انتقاد کرد.  

کمبود دارو

فخرموحدی در ادامه با اشاره به کمبود برخی اقلام دارویی در بازار استان گفت: این مشکل کشوری است و در این باره پیگیری لازم انجام می شود.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش های رسیده کمبود اقلام دارویی بیشتر مربوط به سوسپانسیون و برخی داروهای مورد نیاز اطفال است.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha