۵ شهریور ۱۴۰۱، ۸:۱۵
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 84863556
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رونمایی از باشگاه سردار زند؛ تولد دوباره فوتبال ملایر پس از ۱۵ سال

همدان- ایرنا- خرید امتیاز دسته سومی علم و ادب همدان و ایجاد باشگاه فرهنگی ورزشی "سردار زند" از سوی ملایری‌ها، این نوید را می‌دهد که این شهرستان پس از ۱۵ سال رکود در فوتبال باشگاهی، بار دیگر در عرصه کشوری حاضر شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ملایر بدون تردید یکی از شهرستان‌های فوتبال خیز استان همدان طی دهه‌های گذشته به خصوص دهه ۸۰ است که البته به دلیل عدم توان مالی و مشکلات مدیریتی نتوانست این موفقیت را در دهه ۹۰ ادامه دهد.

شهرستانی که روزگاری با تیم‌هایی نظیر آموزش و پرورش و سرباز جزو مدعیان لیگ‌های استان همدان بود و حتی ۲ بار در لیگ سه کشور تیمداری کرد اما در نهایت به جهت نبود زیرساخت باشگاه داری و مشکلات مالی منحل شد.

نخستین حضور ملایر در لیگ سه کشور به سال ۱۳۸۲ باز می‌گردد و آموزش و پرورش با قهرمانی در لیگ فوتبال استان همدان به دسته سه راه یافت اما در همان سال با کسب نتایج ضعیف ناشی از عدم حمایت‌های لازم، سقوط و برای همیشه از فوتبال کنار کشید.

نخستین حضور ملایر در لیگ سه کشور به سال ۱۳۸۲ باز می‌گردد و آموزش و پرورش با قهرمانی در لیگ فوتبال استان همدان به دسته سه راه یافت اما در همان سال با کسب نتایج ضعیف ناشی از عدم حمایت‌های لازم، سقوط و برای همیشه از فوتبال کنار کشید.

سال ۱۳۸۶ نیز ملایری‌ها این بار با نام باشگاه پرنیا در لیگ فوتبال استان همدان قهرمان و راهی لیگ سه شدند اما مشابه وضعیت قبل تکرار شد و نتوانست در کورس مسابقات دوام بیاورد و در نهایت این تیم هم منحل شد.

حالا ملایری‌ها بار دیگر دست به کار شده‌اند تا با حضور در لیگ سه کشور، شور و هیجان را به فوتبالدوستان این شهر هدیه بدهند.

سرمایه گذار بخش خصوصی ناجی فوتبال ملایر

از ماه‌ها قبل مهدی یوسفوند رییس هیات فوتبال ملایر به دنبال رایزنی برای حضور در سطح فوتبال کشور بود تا اینکه مجید حیدری که اصالتی ملایری دارد و از چهره‌های شناخته شده فوتبال کشور است، پذیرفت تا با هزینه شخصی تیمداری در ملایر را داشته باشد.

مجید حیدری مدیرعامل سابق سردار بوکان و شهرداری اردبیل که هم اکنون مدیرعاملی باشگاه آبی پوشان تهران را برعهده دارد، ماه گذشته اقدام به خرید امتیاز علم و ادب همدان قهرمان لیگ برتر استان همدان کرد و به این ترتیب ملایر را پس از ۱۵ سال صاحب نماینده در لیگ سه کشور کرد.

مدیرعامل سابق سردار بوکان و شهرداری اردبیل که هم اکنون مدیرعاملی باشگاه آبی پوشان تهران را برعهده دارد، ماه گذشته اقدام به خرید امتیاز علم و ادب همدان قهرمان لیگ برتر استان همدان کرد و به این ترتیب ملایر را پس از پانزده سال صاحب نماینده در لیگ سه کشور کرد.

حیدری سپس نسبت به انتخاب هیات مدیره و مدیرعامل باشگاه اقدام کرد و اکنون تیم سردار زند ملایر با سرمایه گذاری او قرار است در فصل جدید لیگ دسته سوم کشور به عنوان تنها نماینده فوتبال استان همدان حضور یابد.

علم و ادب همدان به دلیل ناتوانی مالی موفق به حضور در لیگ دسته سوم فوتبال کشور نشد و امتیاز خود را پس از مراحل قانونی فروخت و حالا ملایری‌ها عزم خود را برای حضور قدرتمند در لیگ دسته سوم کشور جزم کرده‌اند و بخش اعظم این تیم را نیز بومی‌ها تشکیل می‌دهند.

آقای گل سابق لیگ سرمربی سردار زند ملایر

کوروش برمک چهره سرشناس و شناخته شده فوتبال کشور هدایت تیم سردار زند ملایر در لیگ دسته سوم کشور را برعهده خواهد داشت وی در لیگ آزادگان با به ‌ثمر رساندن ۱۴ گل برای تراکتورسازی آقای گل لیگ شد و سابقه بازی در تیم‌های پرسپولیس، تراکتورسازی، کشاورز، پاس تهران، فولاد خوزستان، پیکان تهران و مس کرمان را دارد.

او همچنین سابقه مربیگری در تیم ملی جوانان، خوشه طلایی، شهرداری ماهشهر، چوکا تالش و شهرداری آستارا را دارد.

رونمایی از باشگاه سردار زند؛ تولد دوباره فوتبال ملایر پس از ۱۵ سال

همچنین سیامک اسدی از مربیان با دانش فوتبال کشور نیز دستیار برمک در سردارزند ملایر خواهد بود و رضا فرخزادی مربی دروازه بانان، سیدمحمود موسوی، احمد غفاری و عبدالله زهره وند سایر مربیان تیم هستند.

سرپرستی این تیم نیز برعهده سیروس چهاردولی از بازیکنان و مربیان مطرح ملایری است تا این تیم در کنار مربیان باتجربه کشور با اتکا به داشته‌های بومی خود رهسپار لیگ سه شود.

بقا در لیگ سه برنامه کوتاه مدت ملایری ها

رییس هیات فوتبال ملایر با اشاره به وضعیت تیم سردار زند گفت: هدف این باشگاه در برنامه کوتاه مدت یکساله بقا در لیگ دسته سه کشور است.

مهدی یوسفوند افزود: از ماه‌ها قبل و از زمان حضورم در راس فوتبال ملایر به این مهم توجه داشتم که باتوجه به زیرساخت‌های مناسب و ظرفیت‌های بومی بالقوه، داشتن سهمیه کشوری حق این شهرستان است.

وی خاطرنشان کرد: برهمین اساسی از ۲ سال قبل رایزنی‌های لازم برای جذب حامی بخش خصوصی برای تیمداری در فوتبال آغاز شد و توانستیم مجید حیدری از فعالان عرصه فوتبال کشور که اصلیتی ملایری دارد را برای تیمداری مجاب کنیم.

یوسفوند گفت: به محض اینکه از فروش امتیاز علم و ادب ملایر اطلاع پیدا کردیم، مذاکرات لازم را برای خرید انجام دادیم و پس از قطعی شدن آن اقدام به انتخاب نام باشگاه کردیم.

رونمایی از باشگاه سردار زند؛ تولد دوباره فوتبال ملایر پس از ۱۵ سال

وی افزود: از آنجا که کریم خان زند موسس سلسله زندیه نزد ملایری‌ها به خوشنامی یاد می‌شود، براساس نظرسنجی عمومی در فضای مجازی و با رای اکثریت نام باشگاه را به عنوان "سردار زند ملایر" نامگذاری کردیم.

وی اظهار داشت: از دهم مردادماه شروع تست گیری بازیکنان مستعد بومی شهرستان ملایر را با سرمربیگری کوروش برمک در دستور کار داریم.

رییس هیات فوتبال ملایر یادآور شد: این باشگاه با چشم‌انداز بسیار دقیق و حساب شده پیش می‌رود و هدف تیم امسال ماندن در لیگ سه و صعود به مرحله دوم خواهد بود.

وی تاکید کرد: این تیم با هزینه شخصی اداره می‌شود و در کنار آن دستگاه ورزش و جوانان، هیات فوتبال شهرستان ملایر، شورا و شهرداری، مسئولان اجرایی و نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی قول حمایت همه جانبه داده‌اند.

فصل جدید رقابت‌های لیگ دسته سوم فوتبال کشور مهرماه امسال آغاز می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha