۱ شهریور ۱۴۰۱، ۱۶:۳۵
کد خبر: 84863636
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۸۰ میلیارد ریال اشیای عتیقه‌ در هنگ مرزی سرخس کشف شد

مشهد- ایرنا- فرمانده مرزبانی خراسان رضوی گفت: باند قاچاق اشیای عتیقه توسط مرزبانان هنگ سرخس با کشف ۲۸۰ میلیارد ریال عتیقه دستگیر شدند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، به نقل از مرزبانی استان خراسان رضوی، سردار مجید شجاع افزود: در راستای برخورد با قاچاقچیان، مرزبانان هنگ سرخس با اشرافیت اطلاعاتی یک باند حرفه‌ای از قاچاقچیان عتیقه را شناسایی کردند، این افراد با اهداف جمع آوری اشیای عتیقه جهت انتقال به خارج از کشور فعالیت می کردند که محل فعالیت آن ها در شهرستان های سرخس، مشهد و فریمان شناسایی شد.

وی اضافه کرد: مرزبانان هنگ سرخس پس از هماهنگی قضایی و اخذ نیابت در عملیاتی غافلگیرانه و ضربتی محل‌های شناسایی شده را بازرسی کردند و ضمن کشف اشیای عتیقه، چهار متهم نیز دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

سردار شجاع افزود: عتیقه‌های کشف شده شامل هزار و ۱۸۹ قطعه اشیاء تاریخی و فرهنگی، هزار و ۱۷۳ عدد سکه قدیمی مربوط به دوره افشاریان، ۱۶ ظرف و شمعدان قدیمی، ۲ جلد نسخ خطی متعلق به دوره سلجوقیان هستند.واری نیز توقیف شد. 

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: کارشناسان محلی ارزش ریالی اقلام کشف شده را حدود ۲۸۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha