مدیر ستاد دیه یزد: ۲۲۶۳ محکوم مالی از زندان آزاد شدند

یزد- ایرنا- مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد از آزادی ۲۲۶۳ محکوم مالی جرایم غیرعمد از ابتدای تاسیس این مجموعه تاکنون در استان خبر داد.

به گزارش ایرنا، سید مسعود عظیمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: به همت ستاد دیه یزد و با مشارکت خیرین و نیکوکاران از سال ۱۳۸۳ تاکنون این تعداد مددجو و از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۶۶ محکوم مالی جرایم غیرعمد از زندان‌های یزد آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

وی ادامه داد: بدهی این مددجویان ۵۲۴ میلیارد ریال بود که ۴۵۶ میلیارد و ۲۴۶ میلیون ریال توسط اعضای کمیته صلح و سازش ستاد دیه از شکات گذشت رضایت مندانه اخذ شد و بقیه این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک‌های نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک‌های عامل  ۶۷ میلیارد و ۷۵۴ میلیون ریال به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۶۶ نفر و بازگشت آنها به آغوش خانواده فراهم شد.

این مسئول از همکاری خوب و صادقانه مردم و مسئولان با ستاد دیه استان قدردانی کرد و  با تشریح نوع محکومیت این مددجویان تصریح کرد: از این تعداد آزاد شده ۴۲ مددجو مربوط به محکومین مالی، ۱۳ مددجو محکوم پرداخت مهریه، ۱۰ مددجو محکوم نفقه و یک محکوم پرداخت دیه حادثه کار بودند.

عظیمی گفت: از این تعداد آزادی تعداد ۱۰ مددجو با انجام مشاوره و اصلاح ذات البین توسط مددکاران این ستاد و ۵۶ مددجو با پرداخت از منابع، شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوع دوست و تسهیلات بانک‌های عامل از زندان آزاد شدند که از این تعداد هشت مددجو زن و ۵۸ مددجو مرد بودند.

عظیمی اظهار داشت: از این تعداد آزادی ۱۲ مددجو با اجرای پویش "هر هیئت آزادی یک زندانی" از زندان آزاد و به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند که برای آزادی این محکومان مبالغی کمک از سوی هیئت‌های مذهبی، شرکت‌ها و نذورات در روز عاشورا در قالب نخل رهایی به ستاد دیه استان اهدا شد.

وی بیان کرد: نیکوکاران و خیرین می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به حساب‌های نمایندگی ستاد دیه استان به شماره کارت مجازی ۳۲۳۱-۰۰۰۰-۶۰۷۰-۶۲۷۷ و شماره حساب ۰۱۰۸۸۸۸۸۸۸۰۰۲ بانک ملی، ۶۶۶۶۶۶ پست بانک و یا با شماره گیری کد دستوری #۱۱۳۳*۶۶۵۵* کمک‌های خود را به حساب ستاد دیه یزد واریز کنند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد یادآور شد: شماره تلفن ۳۶۲۹۸۲۰۰ روابط عمومی ستاد دیه همواره پاسخگوی سوالات عموم خیران و مردم نیکوکار پیش‌بینی شده است که می‌توانند اقدام کنند.

استان یزد حدود چهار هزار مددجو در زندان‌ها دارد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha