ارزش طرح‌های اقتصادی هفته دولت در آذربایجان‌غربی بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان است

ارومیه - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ۴۱ پروژه در استان طی هفته دولت افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد، گفت: ارزش این طرح‌ها بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان با ظرفیت ایجاد اشتغال برای هفت هزار و ۲۰۵ نفر است.

به گزارش ایرنا، جواد کرمی عصر سه‌شنبه در نشست با اصحاب رسانه با بیان اینکه ۳۴ طرح اقتصادی به مناسبت هفته دولت در آذربایجان‌غربی به بهره برداری خواهد رسید، اظهار کرد: ارزش این طرح‌ها بیش از ۴ هزار و ۱۰۷ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی همچنین به کلنگ زنی هفت پروژه اقتصادی طی هفته آتی نیز اشاره کرد و افزود: ارزش این پروژه‌ها نیز ۲۱ هزار و ۵۳۲ میلیارد ریال اعلام می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی آذربایجان‌غربی با اعلام اینکه طی یک سال گذشته و با حساسیت استاندار آذربایجان‌غربی بیش از ۹۰ واحد اقتصادی به چرخه تولید بازگشته است، اضافه کرد: یکشنبه‌های تولید ابداعی استاندار، اتفاق مبارکی است که احیای واحدهای تولیدی را شدت بخشیده است.

وی با بیان اینکه استاندار آذربایجان‌غربی در ۳۴ هفته تحت عنوان یکشنبه‌های تولید از ۶۹ واحد تولیدی بازدید کرده است، ادامه داد: این بازدیدها تاکنون ۱۵۴ مصوبه داشته که ۷۲ مصوبه بطور کلی انجام و ۷۰ مصوبه نیز در دست اجراست.

به گفته وی، ۱۲ مصوبه یعنی چیزی حدود ۸ درصد مصوبات نیز به دلیل مشکلات قانونی هنوز عملیاتی نشده است.

کرمی تاکید کرد: عمده مشکلات واحدهای تولیدی مربوط به تامین سرمایه، مشکل زمین و نحوه ارائه خدمات از سوی شرکت‌های خدمات رسان بوده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های مرزی آذربایجان‌غربی گفت: استاندار آذربایجان‌غربی سابقه درخشانی در مناطق مختلف مرزی کشور دارد که این مهم ظرفیتی مناسب برای برنامه ریزی جهت توسعه استان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha