۲ شهریور ۱۴۰۱، ۱۰:۵۴
کد خبر: 84864227
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کارشناس آلمانی: تبعات اقتصادی جنگ اوکراین بیش از ۲۰ سال ادامه خواهد داشت

تهران – ایرنا – کارشناسان و تحلیلگران آلمانی بر این باورند که آثار و تبعات اقتصادی ناشی از جنگ اوکراین بر کشورهای غربی بخصوص آلمان طولانی مدت خواهد بود و بیش از ۲۰ سال ادامه خواهد داشت.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، خبرگزاری رویترز از مبدا برلین، به نقل از «مارسل فراتزشر » اقتصاددان برجسته موسسه  تحقیقات اقتصادی آلمان، نوشت: تاثیرات اقتصادی حمله روسیه به اوکراین سال ها ادامه خواهد داشت.

این کارشناس مسائل اقتصادی به رویترز گفت: درحالی که آلمان در نظر دارد تا خود را از هرگونه وابستگی به گاز روسیه رها کند،تأثیر اقتصادی ناشی از این جنگ  می‌تواند تا سال ۲۰۲۵ ادامه داشته باشد و درحالی که اقتصاد آلمان برای چندین دهه  به علت برخورداری از گاز ارزان قیمت بعنوان منبع انرژی قابل اعتماد رونق گرفته بود، حال با وقوع جنگ اوکراین در ماه فوریه گذشته (۵ اسفند ۱۴۰۰) وضعیت اقتصادی آلمان به سرعت درحال تغییر رویه در این زمینه است.

به گفته فراتزشر، جنگ اوکراین لطمه سنگینی بر اقتصاد آلمان وارد کرده است، چرا که از رشد اقتصادی ۴.۵ درصدی که با آغاز سال جاری میلادی برای آلمان انتظار می رفت،  تنها ۱.۵درصد آن باقی مانده است.

این کارشناس اقتصادی افزود: اتحادیه و سندیکاهای آلمان دیگر به مانند دهه هفتاد در قرن گذشته میلادی قوی نیستند، تاثیر (وضعیت)  تورم، به علت افزایش بهای انرژی ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، درحالی این کارشناس مسائل اقتصادی درمورد لطمه دیدن شدید اقتصاد آلمان ناشی از بحران بوجود آمده در شرق اروپا و جنگ اوکراین و ادامه این روند خبر می دهد، که تبعات این بحران ها از جمله سیر صعودی نرخ تورم و نبود چشم‌انداز روشن از آینده موجب شده تا روند تولید کالا و خدمات در فرانسه نیز برای نخستین بار طی یک سال و نیم گذشته سیر نزولی یابد.

شرکت اس‌اَندپی گلوبال (S&P Global) که در حوزه تجزیه و تحلیل اطلاعات مالی فعالیت می‌کند، با انتشار نتایج تازه‌ترین بررسی خود اعلام کرد؛ بخش تولید آلمان به دلیل وابستگی بالای این کشور به گاز روسیه با نگرانی بالاتری نسبت به حفظ سطح تولید خود در زمستان مواجه هستند.

این شرکت تحقیقاتی برآورد کرده که تورم بالا و کاهش تقاضای ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا و تهاجم نظامی روسیه به اوکراین، کسب و کارها و مصرف کنندگان را در سراسر اتحادیه اروپا ناگزیر به کاهش هزینه‌ها کرده و همین مساله اقتصادهای اروپایی را در آستانه ورود به دوره رکود اقتصادی در اواخر سال جاری میلادی قرار داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha