۱۵ هزار میلیارد ریال پروژه در مشگین‌شهر افتتاح و کلنگ‌زنی شد

اردبیل - ایرنا - در نخستین روز هفته دولت و با حضور سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل ۶۳ پروژه عمرانی در شهرستان مشگین‌شهر افتتاح و ۳۲ طرح دیگر کلنگ‌زنی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، سیدحامد عاملی در آیین کلنگ‌زنی و افتتاح پروژه‌های مشگین‌شهر در روستای دبدرق این شهرستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت اظهار کرد: مسئولان از این مناسبت و فرصت برای تبیین خدمات و برکات نظام و دولت استفاده کرده و برنامه‌های خود را در راستای خدمت‌رسانی به ملت اعلام کنند.

 استاندار اردبیل پیام ویژه نامگذاری هفته دولت با نام شهیدان رجایی و باهنر را ساده زیستی و پاکدستی  این دو شهید والامقام ذکر کرد و با بیان اینکه مدیری که خود را از مردم جدا می‌کند، روند رو به اضمحلال دارد، گفت: اصل سادگی و ساده‌زیستی در رفتار شهیدان رجایی و باهنر نمود بارزی داشت و آنها الگویی کامل برای مدیران امروز هستند.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات راه‌های استان اظهار کرد: میانگین کشوری در برخورداری از بزرگراه‌ها ۲۴ درصد است که این رقم در استان اردبیل ۱۱ درصد می‌باشد و استان از لحاظ توسعه راه‌ها و بزرگراه‌ها نیاز به توجه جدی دارد.

مقام عالی دولت در استان اردبیل ادامه داد: در راستای توسعه راه‌های مواصلاتی استان، پرونده چهارخطه کردن پروژه اردبیل - مشگین‌شهر بسته شده و پروژه محور مشگین‌شهر- اهر نیز با جدیت پیگیری می‌شود.

 استاندار اردبیل همچنین در خصوص پروژه‌های آبرسانی در استان از تدوین طرح جامع تامین آب شرب  برای تمام شهرستان‌ها خبرداد و با بیان اینکه این طرح با دورنمای ۵۰ ساله تدوین شده است، اظهار کرد: اجرای این طرح به منابع مالی زیادی نیاز دارد و تامین آن مستلزم توجه مسئولان کشوری است.

 وی همچنین با اشاره به توسعه زیرساخت‌های انرژی استان اظهار کرد: از ۶ پست برق ۶۳ کیلوولت استان یک پست در شهرستان مشگین‌شهر اجرا می‌شود.

 عاملی با تاکید بر اینکه برای توسعه و عمران مشگین‌شهر از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنیم،  افزود: منابع مورد نیاز آسفالت معابر شهری از منابع ملی تامین می‌شود و نباید ظرف سه سال آینده هیچ معبری در شهرها بدون آسفالت بماند.

ایرج بیگدلو ، فرماندار مشگین‌شهر نیز در این آئین با بیان اینکه پروژه‌های کلنگ زنی در این شهرستان با محوریت آبرسانی اجرا می‌شود، گفت: در حال حاضر ۳۱۷ روستای شهرستان تحت پوشش آبرسانی قرار دارند و یک طرح مهم آبرسانی که از سال ۱۳۹۲ متوقف شده بود، با پیگیری مجدانه استاندار و تامین ۴۵۰ میلیون تومان منابع فعال شده است که این یکی از ده‌ها حرکت جهادی استاندار در راستای توسعه مشگین‌شهر است.

فرماندار مشگین‌شهر همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده در توسعه شبکه جاده‌ای شهرستان، اظهار کرد: اختصاص ۹۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه راه‌های شهرستان نشانه اهتمام ویژه دولت به این منطقه است.

 وی یادآورشد: طبق تفاهم‌نامه سازمان آب منطقه‌ای با بسیج سازندگی ۳۱ روستا تحت پوشش شبکه آبرسانی قرار می‌گیرند و یک ایستگاه پمپاژ آب که از سال ۱۳۹۸ ردیف ملی آن حذف شده بود اکنون با پیگیری‌های استاندار و با تامین ۱۰ میلیارد تومان اعتبار فعال شده که عملیات اجرایی آن از امروز شروع می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha